Das partywaggon, 1200 watt musik på en trehjuling!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kapetown

Ny medlem
Tjääänaa!:D
tänkte del med mig av ett litet projekt o se om ni har några idéer!

för två år sedan så köpte jag en dansk flakcykel, den har jag nu totalrenoverat och byggt om. Jag har byggt ett säte och bredvid den sitter stereon, huvud nyckeln och cigarettändaren. Jag har satt på fyra st 200 watts bilhögtalare, två där fram och två utfällbara där bak och neon ljus under.
En stor lastbilstuta som är kopplad till en stor 10 cm röd knapp. Längst fram finns det en liten skärm med klassiska "elektroniska pelare" som följer musiken. Hela systemet drivs av två st 12 V 7,5 ampers batterier som är parallellkopplade och inkopplade till stereon och diverse tillbehör, detta räcker till ca 2 timmars speltid. Jag har en voltmätare inkopplad så att man kan ha koll på hur mycket batteri det finns kvar i batterierna. Under sätet finns det plats för två st bilbatterier om man vill ha längre speltid, kyl, eller bara plats för sina badkläder osv. Under trehjulingen så sitter det fyra st neon rör, två röda och två blåa, plus två stroboskop där fram. Jag ska även i veckan beställa en el hubmotor vilket är ett elektriskt hjul så att jag kan expandera mina områden!:cool:

Efter förra årets hit så vill jag utvidga mina fester.. Så just nu bygger jag ett cykelsläp med dj bord, högtalare, 220 volt och plats för rökmaskiner stroboskop, ljusshow, mm. Den kommer byggas på en stadig cykelkärra, i den kommer det finnas en till två batterier på vardera 150 ah vilket är lång lång tid. på detta flak så kommer min kompis stå och Dja och det är han bra på kan jag lova! Högtalarna på den blir nog fyra 6 tums en 14 tums bas två 4 tum och fyra diskanter..:D

Så kom igen nu killar! va lite kretiva o kom på med förslag på hur jag skall utveckla den! För mer info, bilder, och inbjudanden till utomhusfester gilla facebook sidan! http://www.facebook.com/pages/Das-partywaggon/166773216721982

Ha de gött!:D o glöm inte o gå in på facebook o Gilla! :D

Mvh Kasper

Ser gött ut. Funderar om jag ska fixa det på en flakmoped. Vad gick allt loss på?

Perfekt på sommaren, höll en fet valborgs fest förra året! cykeln va skiit dyr, dom kostar 15 000+ i danmark men fick tag på en begagnad o svetsa om den! sedan ska du ju ha högtalare o de kostade la 2000 kr + stereo, slutsteg, batteri, diverse tillbehör och matrial. hahah vill inte ens räkna på de....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp