Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Jag har lite frågor om Davos som tex:
Hur är det med jobb där?
Hur är backarna?
Hur är det med boende?
vad händer om man bryter ett ben eller liknande? (iom att det inte är ett eu land)
Jag skulle göra säsong i Davos 2008, men stannade bara en månad för att jag slet av korsbandet.
Hur är backarna?
Ingen aning, men offpisten är bra
Hur är det med boende?
När vi var där hyrde vi liten lägenhet ganska billigt genom en trevlig dam på telefonnummer +41 79 45 50 407. Men jag har ingen aning om hon finns kvar på samma nummer nu. Hon pratar i alla fall engelska.
vad händer om man bryter ett ben eller liknande?
Inga som helst problem, mycket bättre och snabbare sjukvård är min mening. På det stora sjukhuset, som är statligt, visar du fram "Europeisk helsetrygdekort" (heter det på norska, säkert något liknande på svenska). Då betalar svenska staten din sjukvård. Du kan få operationer, och all nödvändig vård med det kortet. Du måste dock betala en patientavgift som var på 500 SEK när jag var där.
Är du på en liten, privat, klinik visar du fram ditt reseförsäkringskort. Ofta skickas räkningen direkt till försäkring, eller så betalar du och får tillbaka pengar från försäkringsbolaget.