Dc Mlf

Dc Mlf
Tjena!! Jag är en kille på drygt 180 cm och ca 65 kg, och undrar om brädan DC MLF är en bra jibb bräda.
Är den mjuk?
Funkar den i puder?
Vilken längd passar bäst?

Ge gärna tips på andra jibb brädor som funkar i puder.

Dc Mlf
tuxer sa:
inom alla områden, puder
tänk bara lite pa hur en kille som horgmo aker i "puder"... dvs med preparerat inrun, hopp, och en puderlandning sen är det klart! sa för er som gillar att aka puder "pa riktigt" betyder det ju inte att en san bräda är rätt bräda...

Dc Mlf
AlfredJovlunden sa:
Tjena!! Jag är en kille på drygt 180 cm och ca 65 kg, och undrar om brädan DC MLF är en bra jibb bräda.
Är den mjuk?
Funkar den i puder?
Vilken längd passar bäst?

Ge gärna tips på andra jibb brädor som funkar i puder.
FLEX RATING
7 out of 10 (1 being softest, 10 being stiffest) (Camber Profile: Postive Camber
Camber : +6 Mm)

Se Deltas svar

Ingen aning :)

Prova kolla DCs hemsida

DC MLF 154

Dc Mlf
Den är inte speciellt mjuk, men inte stenhård, mer av en hoppbräda än jibber. Den fungerar i puder men är inte ultimat, så länge du bara letar efter en allroundbräda som "funkar" till allt så går det nog bra.

Jag skulle kört på 54 i ditt fall.

Som svar på din fråga; DC MLF är inte precis den ultimata "jibb brädan" och jag skulle hellre kolla på andra alternativ om det är det du letar efter. Har du testat rocker någonting? I så fall borde du kika lite på DC Tone och DC Pbj om det är dc som du är mest sugen på. Båda har rocker, flyter bättre i puder, jibbar bättre och är lite mjukare.

Dc Mlf
Coldis sa:
Den är inte speciellt mjuk, men inte stenhård, mer av en hoppbräda än jibber. Den fungerar i puder men är inte ultimat, så länge du bara letar efter en allroundbräda som "funkar" till allt så går det nog bra.

Som svar på din fråga; DC MLF är inte precis den ultimata "jibb brädan" och jag skulle hellre kolla på andra alternativ om det är det du letar efter. Har du testat rocker någonting? I så fall borde du kika lite på DC Tone och DC Pbj om det är dc som du är mest sugen på. Båda har rocker, flyter bättre i puder, jibbar bättre och är lite mjukare.
Torstein Horgmo jibbar bättre än de flesta "trots" camber och flex 7 ;)

Dc Mlf
Signal Park rocker? duger nog bra till puder iaf o jibbs, finns på junkyard nu är de rea också:P
här är en review :

Senast ändrad:
Dc Mlf
J-Lu sa:
Coldis sa:

Torstein Horgmo jibbar bättre än de flesta "trots" camber och flex 7 ;)

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp