Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
December, beordrad resa. Var fan ska jag åka?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 1194830" data-attributes="member: 13390"><p>Jag kan tycka att det finns en del tveksamma förslag här. Zermatt och Cervinia må vara högt, men snö i december är väl inte direkt det områdets paradgren. Även Valtournenche känns ordentligt svajigt iom läget söder om huvudkammen. Risken för total barmark där nere är signifikant så tidigt. Zillertal och Innsbruck/Stubai däremot – avdelningen bra tips.</p><p></p><p>Det <em>kan </em>givetvis bli bra, men som jag ser det finns det tre huvudspår som rent statistiskt ger bättre möjligheter.</p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Ett klassiskt puderhål med tillgång till hög åkhöjd som helt enkelt sannolikt har skaplig bas redan i december. Med fördel då lite österut i alperna snarare än Frankrike och västra Schweiz. Iom att det är december är mängden folk inget direkt problem heller, så det är helt enkelt bara att gå på orter som Engelberg, Andermatt eller valfri ort i Ski Arlberg.</li> </ul><p>eller</p><ul> <li data-xf-list-type="ul">En ort med glaciärbackup. Typ Zillertal med Hintertux då. Eller Innsbruck som bas med Stubai som glaciären som också nämndes. Ötztal skulle också funka, med Rettenbach och Tiefenback på glaciärsidan. Lite klen nederbörd på låg höjd i Sölden dock. PItztal också möjligt rentav, även om det då blir ganska glaciärinriktat alternativ pga att Hochzeiger och Rifflsee är lite tråkiga som icke-glaciärorter. Mölltaler Gletscher inte fel det heller, men då lite långt till icke-glaciäråkningen (primärt Mallnitz i det fallet)</li> </ul><p>eller</p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Stormchasa med hyrbil. Ta ortsvalet på volley helt enkelt. Boende inget problem fram till jul. Det är nog alternativet jag hade valt.</li> </ul></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 1194830, member: 13390"] Jag kan tycka att det finns en del tveksamma förslag här. Zermatt och Cervinia må vara högt, men snö i december är väl inte direkt det områdets paradgren. Även Valtournenche känns ordentligt svajigt iom läget söder om huvudkammen. Risken för total barmark där nere är signifikant så tidigt. Zillertal och Innsbruck/Stubai däremot – avdelningen bra tips. Det [I]kan [/I]givetvis bli bra, men som jag ser det finns det tre huvudspår som rent statistiskt ger bättre möjligheter. [LIST] [*]Ett klassiskt puderhål med tillgång till hög åkhöjd som helt enkelt sannolikt har skaplig bas redan i december. Med fördel då lite österut i alperna snarare än Frankrike och västra Schweiz. Iom att det är december är mängden folk inget direkt problem heller, så det är helt enkelt bara att gå på orter som Engelberg, Andermatt eller valfri ort i Ski Arlberg. [/LIST] eller [LIST] [*]En ort med glaciärbackup. Typ Zillertal med Hintertux då. Eller Innsbruck som bas med Stubai som glaciären som också nämndes. Ötztal skulle också funka, med Rettenbach och Tiefenback på glaciärsidan. Lite klen nederbörd på låg höjd i Sölden dock. PItztal också möjligt rentav, även om det då blir ganska glaciärinriktat alternativ pga att Hochzeiger och Rifflsee är lite tråkiga som icke-glaciärorter. Mölltaler Gletscher inte fel det heller, men då lite långt till icke-glaciäråkningen (primärt Mallnitz i det fallet) [/LIST] eller [LIST] [*]Stormchasa med hyrbil. Ta ortsvalet på volley helt enkelt. Boende inget problem fram till jul. Det är nog alternativet jag hade valt. [/LIST] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
December, beordrad resa. Var fan ska jag åka?
Tillbaka
Topp