Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
December, beordrad resa. Var fan ska jag åka?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 1194876" data-attributes="member: 13390"><p>Nej, inte direkt det jag tänker. </p><p>I fallet Zillertal är det faktumet att stället är öppet året runt + att vintersystemet är stort och ganska bra. Det är ingen direkt pudermagnet, men det fyller i skapligt vid lågtryck från norr/nordväst. Det är helt enkelt relativt sannolikt att en period där i december blir en bra period snömässigt. Dessutom med glaciären som backup och bra åkning vid bara lite snötillskott iom att basen redan är på plats. Om vädret tillåter. </p><p></p><p>En ort söder om huvudkammen kräver lågtryck från söder för att få ordentlig påfyllnad. Och de kommer. Men de kommer sällan. Och sannolikheten för att det dels ska ha hunnit byggt en åkbar bas redan i december och dels att snökvallen för dagen är är ny är helt enkelt lägre. Dock inte obefintlig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 1194876, member: 13390"] Nej, inte direkt det jag tänker. I fallet Zillertal är det faktumet att stället är öppet året runt + att vintersystemet är stort och ganska bra. Det är ingen direkt pudermagnet, men det fyller i skapligt vid lågtryck från norr/nordväst. Det är helt enkelt relativt sannolikt att en period där i december blir en bra period snömässigt. Dessutom med glaciären som backup och bra åkning vid bara lite snötillskott iom att basen redan är på plats. Om vädret tillåter. En ort söder om huvudkammen kräver lågtryck från söder för att få ordentlig påfyllnad. Och de kommer. Men de kommer sällan. Och sannolikheten för att det dels ska ha hunnit byggt en åkbar bas redan i december och dels att snökvallen för dagen är är ny är helt enkelt lägre. Dock inte obefintlig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
December, beordrad resa. Var fan ska jag åka?
Tillbaka
Topp