Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Definitioner?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 8330" data-attributes="member: 13245"><p>Jag tror nog lugnt du kan kalla dig brantåkare, Ace. Utan risk för represalier av något slag. </p><p></p><p>Till Magnus76, JCash, RR, MM, m.fl kan jag bara säga att ni måste träffat på andra än riktiga brantåkare i baren. I baren sysslar alla brantåkare jag känner med helt andra saker än att skryta om senaste elvan i 70-graderskorridoren, stora älg-droppet eller nå"t. I baren handlar det, som alla riktiga brantåkare vet, om helt andra typer av galenskapsekvilibri. Den som tror att han (eller hon) kan leva på kanske flera timmar gamla bedrifter från berget när han (eller hon) sätter sin fot i baren är fel ute. Den sanna brantåkaren vet att det gäller att leva i nuet.</p><p></p><p>Magnus verkar definitivt inte vilja vara snabbast i baren och kommer antagligen aldrig att bli snabbast någon annanstans heller. Bar, sprit, KHE, expressiv näteklesiastik eller stenrå åkning - allt ha sin tid och plats. Men är man surfare och åker till ett platt Varberg och festar på waveclassic när Torö samtidigt går av med masthögt och klockren sidvind visar man ju tydligt hur man själv väljer.</p><p></p><p>Som en påminnelse till RR vill jag ockå påpeka att ironi är något som jag, och de flesta av mina brantåkarvänner, inte sysslar mycket med. Det måste vara något som kommit fram i betraktarens ögon.</p><p></p><p>Slutligen, JCash: att här börja gå in på vilka berg vi kört, hur radikalt och hur farligt vore ju precis att göra vad ni antagonister så innerligt verkar avsky - skryta om sina bedrifter på en plats där inget kan kontrolleras. Här gäller diskussioner och näteklisiastik och i baren KHE (som i ochförsig inte är att förakta på berget heller) spritdrickning och annan galenskapsekvilibri. Diskutera sina åk gör jag nog närmast på väg upp till nästa, vid matsäcksätningen och i allmänhet i nära vänners lag, vänner som vet vad som gäller.</p><p></p><p>HWC HitMe</p><p></p><p>Mannen, Myten, Monokungen</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 8330, member: 13245"] Jag tror nog lugnt du kan kalla dig brantåkare, Ace. Utan risk för represalier av något slag. Till Magnus76, JCash, RR, MM, m.fl kan jag bara säga att ni måste träffat på andra än riktiga brantåkare i baren. I baren sysslar alla brantåkare jag känner med helt andra saker än att skryta om senaste elvan i 70-graderskorridoren, stora älg-droppet eller nå"t. I baren handlar det, som alla riktiga brantåkare vet, om helt andra typer av galenskapsekvilibri. Den som tror att han (eller hon) kan leva på kanske flera timmar gamla bedrifter från berget när han (eller hon) sätter sin fot i baren är fel ute. Den sanna brantåkaren vet att det gäller att leva i nuet. Magnus verkar definitivt inte vilja vara snabbast i baren och kommer antagligen aldrig att bli snabbast någon annanstans heller. Bar, sprit, KHE, expressiv näteklesiastik eller stenrå åkning - allt ha sin tid och plats. Men är man surfare och åker till ett platt Varberg och festar på waveclassic när Torö samtidigt går av med masthögt och klockren sidvind visar man ju tydligt hur man själv väljer. Som en påminnelse till RR vill jag ockå påpeka att ironi är något som jag, och de flesta av mina brantåkarvänner, inte sysslar mycket med. Det måste vara något som kommit fram i betraktarens ögon. Slutligen, JCash: att här börja gå in på vilka berg vi kört, hur radikalt och hur farligt vore ju precis att göra vad ni antagonister så innerligt verkar avsky - skryta om sina bedrifter på en plats där inget kan kontrolleras. Här gäller diskussioner och näteklisiastik och i baren KHE (som i ochförsig inte är att förakta på berget heller) spritdrickning och annan galenskapsekvilibri. Diskutera sina åk gör jag nog närmast på väg upp till nästa, vid matsäcksätningen och i allmänhet i nära vänners lag, vänner som vet vad som gäller. HWC HitMe Mannen, Myten, Monokungen [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Definitioner?
Tillbaka
Topp