Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Definitioner?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 8354" data-attributes="member: 13863"><p>Det är med odelat nöje jag tagit del av de sista dagarnas verbala pajkastning. Att redan nu, innan den första snön definitivt har målat de vida vidderna i norra Dalarna i en skimmrande vit nyans, försöka avsluta debatten, vore att gå händelserna i förväg. Men jag vill ändå ta chansen att sammanställa en delsummering i kampen mellan bergen, baren och tevesoffan.</p><p></p><p>En otvivelaktig förutsättning för att bli betraktad som Brantåkare (observera här att jag väljer att se definitionen från en utomståendes vy, dvs. inte vad man själv tror sig vara utan vad man uppfattas som) är enligt min mening följande.</p><p></p><p>Jag väljer att börja med bergen.</p><p></p><p>- Brantåkaren utövar aktiviteter i sluttningar som av betraktaren uppfattas som en oöverstiglig utmaning att ens beträda.</p><p></p><p>- Brantåkaren utövar dessa aktiviteter på ett sådant sätt att betraktaren känner ett starkt sting av avund och önskar han/hon kunde utföra detsamma.</p><p></p><p>När det gäller baren gäller motsvarande aktiviteter, men jag vill påstå att dessa inte är en förutsättning eller kan ersätta momenten i bergen. De kan dock betraktas som en fullt möjlig kombination.</p><p></p><p>Vad som gäller avseende tevesoffan vore högst olämpligt att gå in på i detta forum med tanke på den oerfarenhet som präglar vissa skribenters inlägg.</p><p></p><p>MVH/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 8354, member: 13863"] Det är med odelat nöje jag tagit del av de sista dagarnas verbala pajkastning. Att redan nu, innan den första snön definitivt har målat de vida vidderna i norra Dalarna i en skimmrande vit nyans, försöka avsluta debatten, vore att gå händelserna i förväg. Men jag vill ändå ta chansen att sammanställa en delsummering i kampen mellan bergen, baren och tevesoffan. En otvivelaktig förutsättning för att bli betraktad som Brantåkare (observera här att jag väljer att se definitionen från en utomståendes vy, dvs. inte vad man själv tror sig vara utan vad man uppfattas som) är enligt min mening följande. Jag väljer att börja med bergen. - Brantåkaren utövar aktiviteter i sluttningar som av betraktaren uppfattas som en oöverstiglig utmaning att ens beträda. - Brantåkaren utövar dessa aktiviteter på ett sådant sätt att betraktaren känner ett starkt sting av avund och önskar han/hon kunde utföra detsamma. När det gäller baren gäller motsvarande aktiviteter, men jag vill påstå att dessa inte är en förutsättning eller kan ersätta momenten i bergen. De kan dock betraktas som en fullt möjlig kombination. Vad som gäller avseende tevesoffan vore högst olämpligt att gå in på i detta forum med tanke på den oerfarenhet som präglar vissa skribenters inlägg. MVH/MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Definitioner?
Tillbaka
Topp