Den kompletta guiden till skidåkning i Alperna

la_grave sa:
Quote: "Minst en dag bör läggas på att vandra uppför med stighudar. Att "skinna" är en naturupplevelse som saknar motstycke och samtidigt härligt, fysiskt utmanande. Starta vid restaurang Le Rouge och gå cirka tre timmar upp till Cabanne de Mont Fort. Där kan en enkel, men bra lunch avnjutas, med vidsträckt utsikt över bergen (nybörjare kan halvera turen genom att starta vid La Ruinette)."

Jorå serru så att så är det. Att skinna mitt i pisten är en naturupplevelse som saknar motstycke!

Personligen tycker jag viktigast infon är

Den tre timmar långa transfern från Zürich är ett aber, men den kan snabbt minskas ned till en timme för den som tar helikopter. Glöm inte att starta i tid, helikoptern kan inte landa i mörkret.

och

På restaurang Cap Horn kan du äta Belugakaviar, samtidigt som vackra modeller visar upp Chinchillapälsar och annat hett vintermode.

;) /MM

Få, om någon, kan ta Tortin från toppen ned till kabinen utan paus. Oh the lulz, högersidan är ju nästintill salsgolv även under högsäsong...

Själv brukar jag växla mellan baguette i backen och vinlunch på Hotel D'Adrien.

Men ärligt talat så är det ju Aftonbladetklientel på den artikeln. De som artikeln låtsas vända sig till kör ju med guide alt. har god kännedom sen tidigare.

Ja, för böfveln, en komplett guide, äntligen!
James, kör fram helin ...och glöm nu för tusan inte champagnen! Skidlöpning, någon...?

Stor humor........
Hoppas Affärsvärldens ekonomitips håller lika hög klass som denna kompletta guide!!!!!
Då kan nog kurserna på Fermenta, Framfab, Telia mfl rusa i höjden igen.....
Köp broder, köp.....!

fantastique! Tågresan är verkligen ett aber så detdär med helikopter verkar ju inte så tokigt, kanske inte är så himla mycket dyrare heller?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp