Det ÖSER ner snö här i Oslo!!!

Lunchboy

Ny medlem
10 cm+ på tvp timmar! Räknar kanske med ett åk i den lokala backen på fredag... For your information.
Muahahahehehahah (vålnadsskratt)

Ah! vill ju också åka juh! Har varit ute å haft snöbollskrig, men jag vill ju åka juh! Vilken backe åker ni i? Å vet du ingen man kan låna en bräda / skidor av? Har ju ingen utrustning med hit till Oslo! (illa illa)

Tyvärr öste det inte ner så väldigt länge... Jag är dock på mycket bättre humör nu när vi har snö! Kazoom, snackar du om Tryvann eller? Jag tror jag ska ta en tur upp dit imorgon, borde vara mer snö där.

Jo jag vet, jag jobbade där förra vintern. Ska se om jag kan jobba lite i år också, vill ju inte betala för liftkort ;)

Så har man då haft säsongspremiär! Det var otroligt mycket folk på Tryvann idag, köer, köer, köer. Bara kylan håller i sig borde det inte ta allför många dagar före Hyttli öppnas, då blir det mindre köer. Jag tog en tur nerför Wyller idag också, det borde inte ta alltför lång tid före den öppnas heller. Härligt att säsongen är igång!

Tja, sålänge det är kallt tror jag nog att Wyller kan öppnas om en vecka kanske. Som det är nu var det just och just så jag vågade köra ner, trots att jag har en gammal bräda. Jag vill påpeka att man inte får vistas där när snökanonerna är igång. Jag har jobbat där, så därför kunde jag ta ett åk.

Parken kommer byggas i Hyttli-området, liksom ifjol. Problemet är att det är löjligt liten lutning just där. Jag hoppas att dom bygger ordentliga takeoffs i år, ifjol var det väldigt svårt att få fart. Pipen var väl det enda som var bra i parken ifjol, men jag vet inte när dom tänker börja på med den.

Öppningstiderna är en bra sak med Tryvann, 10-22 på vardagarna, och 10-17 på helgerna.

Fick just höra att Hyttli öppnar på Lördag. Troligtvis är det inte väldigt mycket i parkväg uppbyggt där då ännu, men det gör att liftköerna blir avsevärt mindre.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp