DH gaffel

• Trådstartare Trådstartare ajonson
  • Start datum Start datum
A

ajonson

Guest
DH gaffel
Nu är det så att ja vill upgradera min scott YZ0-06 med en helt ny downhill gaffel men undrar om allt kommer passa bra osv

Bild :

Senast ändrad:
DH gaffel
Snälla köp inte en dh gaffel till en YZ0. Jag köpte en 130mm gaffel till min YZ1 som gick sönder nästan direkt eftersom ramen är så jävla klen.
Ta och köp en begagnad dh ram eller en ht ram som funkar att ha längre gafflar på.

DH gaffel
vilken årsmodell är det på ramen din och vilken storlek av hopp hoppade du på hos oss är de inte så stora sen kostar en DH ram skortan

Senast ändrad:
DH gaffel
Kolla upp för säkerhets skull ifall ramen ens klarar den slaglängden samt dubbelkronat, enligt scott är ju yz 0an inte en freeride ram utan en street och dirt ram. Detta gör ju att sannolikheten att den är byggd för en 200mm framgaffel minskar. Prova att höra med någon som säljer scott och se vad dom säger om iden.

Jag monterade för några år sedan en 180 mm 66a på en fourcross ram. Detta innan jag fick min fs ram levererad. Det var betydligt roligare att åka 140 mm eller mindre än över 150mm slag fram. Allt blir fel, tycker jag iaf. Kanske skulle funkat i kombination med spd, tycker dock att det vettigaste vore att du säljer ramen och köper en billig beggad fs ram, typ Specialized bighit fsr eller dylikt. En ht med så mycket slag blir inte bra på ngt, den må klara av att ta sig ner men det är roligare att ha lite mindre ån 200 i slag, den blir mest lik en chopper, kanske col men inte super funktionell direkt.

En konstruktiv tanke kan ju vara att (om ramen nu klarar det) ha gaffeln på htn tills pengar trillar in till fs ram. Om du nu har 12 mm axel bak så borde resten passa rakt på en annan ram, dock osäkert med styr lager och sadelstolpe men det är ju inte toksvårt för dig att lösa.

DH gaffel
Är inte det där en jr.t liknande historia och bara har 170mm i slag? Skit samma, köp inte, cykeln blir otymplig och du får en sjuk overkill på gaffel vinkeln, Håller gör det, men hur länge..

DH gaffel
Hahahaha.... KOm igen, du kan inte ha en dubbelkronad gaffel på en sån OKcykel. Köp min demo9 ram så kan du använda den där gaffeln.

DH gaffel
millionaire-OG sa:
jeffa sa:
millionaire-OG sa:
Hahahaha.... KOm igen, du kan inte ha en dubbelkronad gaffel på en sån OKcykel. Köp min demo9 ram så kan du använda den där gaffeln.
Vad ska du ha för den ramen???

Bjuder 500:-. Jag står för frakten!

Eller?
Så jävla skön!!!!!!!!!!!!!! Jag har hört att din mamma är rätt snygg annars
Om du tänder på gamla tanter så visst!

Ok, 600 då men då står du för frakten...

DH gaffel
Hei!
Jeg er fra Norge, jeg lurer på hvor mye du kjøpte din gaffel og hvor du kjøpte den fra? Jeg vil kjøpe en gaffel til min Sanboro Climber.

Tillbaka
Topp