Dia digitalt

Oskarix

Ny medlem
Dia digitalt
Tjena!
När jag lämnade in mina dia-rullar på framkallning nämnde jag att jag även ville ha bilderna digitalt för att kunna dela med mej på internet. Svaret blev att priset låg på 15 kronor. Per bild! Ska det va så svinigt dyrt?

/O*

Dia digitalt
Sketans vad dyrt..Jag tror jag betalar ca 3 kr bilden om jag skulle göra det..Men man är ju lite polers med dom på expert (man har ju lämnat in ett antal rullar..).
Men det tror jag också har att göra med framkallningsstället..Kolla runt vet jag...

Dia digitalt
själv har jag en scanner som kan scanna in diablilder. så har du många diabilder du vill ha digitala blir d nog billigare att köpa sig en scanner...

Dia digitalt
Visst är det mycket pengar men det är en grymt stor skillnad på kvalliten på olika scanningar. Scannar man i digitallabb blir det ofta mycket bättre då hanteringen sker manuellt men det kostar å andra sidan lite mer...

Dia digitalt
Om du vill att det labb som du skickar in dia bilder till ska scanna dina bilder så blir det oftast väldigt dyrt och halvtaskigt gjort!
Men om det är ett proffslab som gör det så kostar det en heldel, du får oftast mängdrabbat, men det det blir bra!
Det smartaste du akn göra är att du köper en scanner och lär dig att scanna rätt själv! Billigt och bra!

MVH:Johan Ståhlberg

Dia digitalt
Annars kan man montera upp sin digitalkamera fast, riktad mot skärmen/väggen där diabilderna visas och knäppa en bild vid varje visad bild. Då blir det garanterat billigare än 15 spänn per bild (sen får man väl kompromissa lite kvalitet, då).
Vassego.

Tillbaka
Topp