Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Digital skidskola - Kan det vara något?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pd" data-source="post: 1260595" data-attributes="member: 161297"><p>Tom Gellie erbjuder videocoachning för 240 USD/tim. <a href="https://bigpictureskiing.com/pages/privatecoaching" target="_blank">länk</a> Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att testa Tom för han har en väldigt speciell profil där videoanalys är en central del. Och jag betalar gärna för att bli ännu bättre. Livet är för kort för att åka sämre än nödvändigt så jag har spenderat runt 20 timmar med duktiga instruktörer i backen senaste åren.</p><p></p><p>Om budgetvideoanalys vore något som skulle intressera massorna är jag dock tveksam till. Till att börja med så behöver man vara på en ganska hög nivå för att kunna ta till sig feedback på ett åk man gjorde tidigare under dagen och tillämpa det på åk man skall göra nästa dag. Visst det går säkert att få med sig en eller två saker som behöver förbättras, men huruvida man lyckas med det eller ej kräver antagligen en ny videosession. Och då springer det lätt iväg och blir mer tidskrävande, dyrare och sämre än att ta någon timmes lektion i backen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pd, post: 1260595, member: 161297"] Tom Gellie erbjuder videocoachning för 240 USD/tim. [URL='https://bigpictureskiing.com/pages/privatecoaching']länk[/URL] Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att testa Tom för han har en väldigt speciell profil där videoanalys är en central del. Och jag betalar gärna för att bli ännu bättre. Livet är för kort för att åka sämre än nödvändigt så jag har spenderat runt 20 timmar med duktiga instruktörer i backen senaste åren. Om budgetvideoanalys vore något som skulle intressera massorna är jag dock tveksam till. Till att börja med så behöver man vara på en ganska hög nivå för att kunna ta till sig feedback på ett åk man gjorde tidigare under dagen och tillämpa det på åk man skall göra nästa dag. Visst det går säkert att få med sig en eller två saker som behöver förbättras, men huruvida man lyckas med det eller ej kräver antagligen en ny videosession. Och då springer det lätt iväg och blir mer tidskrävande, dyrare och sämre än att ta någon timmes lektion i backen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Digital skidskola - Kan det vara något?
Tillbaka
Topp