DIgital system kamera..

stam_swe

Ny medlem
DIgital system kamera..
Tjenare,
jag funderar på att gå och köpa mig en digital systemare, för jag har tröttnat på pappas analoga system och hans digital kamera..
jag har funderat på ett nikon D70 hus och ett bra objektiv..

Är det nån som har någon erfaren het av den kameran eller någon annan systemare?
Eller är det någon som vet något bra objektiv till samma kamera...?

DIgital system kamera..
Hej! jag har börjat bekanta mig med en Canon EOS 300D igenom skolan och det är verkligen en höjdar kamera! lätta funktioner som man lär sig hur fort som helst.

DIgital system kamera..
Har du några AF canon eller nikonobjektiv sen tidigare så köp samma. Då kan du ju använda de gamla objektiven till ditt nya kamerahus. Annars skulle jag nog säga att Canon är lite bättre på digitalt än Nikon i dagsläget men jag tycker bättre om Nikons knappa och menyer men det är ju en vanesak också.

/Daniel

DIgital system kamera..
Jag har använt ett Nikon D70 denna sommaren och jag måste säga att jag är imponerad av dess snabbhet och skärpa. Enda nackdelen är väll att den kostar oxå. Men du kan ju plåta en serie med en jävlans massa kort om du har ett snabbt minneskort oxå vill säga. Jag skulle vilja sägga att om du vill plöja ner 10 000 på ett kamerahus så köp detta....

DIgital system kamera..
Har inte plåtat med D70, men den har fått mycket bra kritik i fackpressen! Och det på en icke proffskamera, imponerande helt enkelt.

Hade det inte varit för att jag kört Canon sen flera år tillbaka så skulle jag nog nästan gått över till Nikon idag...

Jag kör själv med en EOS300D, En mycket bra kamera. Den är dock ganska plastig, vilket känns lite otäckt när man är ute och roamar på berget...

Objektivet som följer med är ett billigt sisådär objektiv som jag inte kan rekomendera till någon. Köp utan objektiv och köp en riktig glugg istället.

Den som följer med vinjetterar och den enda fördelen med den är att det är billigt så man kan ha det som kaosglugg då man är rädd för att använda kameran...

Men det är lyxigt med digital systemkamera. Hoppas själv på att få råd med en 1D warp II till vintern... Den är GRYM!

DIgital system kamera..
Har latjat relativt mycket med en D70 under senare delen av sommaren o nu under hösten och jag är mycket imponerad av den. Som innan nämnt kan den ta riktigt bra med bilder i rad. Dessutom grymt snabb autofokus. Den känns rejäl att hålla i o knapparna funkar bra när man lärt sig vart allt sitter. Kan säga att många bilder vi tagit med den blivit bättre än förväntat! Och dessutom får man ju faktiskt en chokladbit i förpackningen när man köper den!

Köp den.

DIgital system kamera..
Canon EOS 10D, eller 20D!!!
Lite mer smooth än D70 tycker jag. Vi skall i allafall inte jämföra 300D med D70! Inte helt samma kaliber. 300 är ju en mer amatörinriktad maskin, helt klart. Själv har jag 10D med extra batterigrepp, som är grymt på vintern. Du kan ha ett batteri i fickan, för att hålla det varmt, och sedan byta det mot det kalla i kameran- utan att slå av. Sen är det jävligt gött med vertikalt grepp också!
Chokladbit ville jag gärna haft också förstås! Där kan Canon skärpa sig...
Men jag är enig med förra talare som menade att man borde köpa den som man har objektiv till. Helt klart. Det är ju inte direkt dårliga kameror någon av dem..
Lycka till!
Kaz

DIgital system kamera..
När det gäller canon tycker jag att eos 20d knäcker.. 5b/s (upp till 25 har jag för mig) är inte så dumt när man ska fota snowboard/skidor.. jämnfört med tex. 300D som klarar 2.5b/s (upp till 4)

PEACE!

Tillbaka
Topp