Digitalkamera

adamreivant

Ny medlem
Digitalkamera
Tjäänare.

Nu är det dags att skaffa en digitalkamera och utöka bild mappen :D Men ja är inte så insatt va som är bra och så, så jag ber om hjälp. Prisklassen är väl max 3000kr då. Kom med förslag. Jag ska fota lite överallt men främst då i skidbacken.

Tack i förhand!

Digitalkamera
jag håller på o spanar efter en lätt o smidig digitalkamera jag med. det lutar åt antingen Canon Powershot G7 eller G9 eller Nikon Coolpix P5100 eller P5000. Det verkar vara dom kamerorna som det handlar om, om man inte ska ha systemkamera då förståss.. spana in dom o se vad du tycker (den ena kostar dock mer än 3 papp).

Digitalkamera
finepix6500fd är en litte mindre systemkamra typ fast man kan inte byta objektiv på den men gör inte så mycket för det har mycket zoom ,men den kostar mellan 3500-4000kr

Digitalkamera
HENRIKSSON: finepix 6500 fd är inte en systemkamera :)

G9 kostar mer än 3000:-

Nikon P5100 skulle jag välja.
Liten kompakt som har inställningar för slutartid och bländare, PASM-lägena.
Går även att ansluta externa blixtsystem om man vill.

Digitalkamera
skulle slå till på en amatörproffskamera, jag kör med en EOS 400D och nu kostar den inte allt för mycket.

Köp till ett ljust starkt objektiv å har du utökat bild mappen stil.

Kostar lite i början men du behöver inte byta upp dej på några år.

Digitalkamera
Om pengarna inte tillåter för en EOS 400D så är EOS 350D minst lika bra. Det är väl nån pixelskillnad och automatiska fokuseringen som är bättre i 400D, annars är det typ samma kamera, men nån tusenlapp billigare.

Digitalkamera
en begagnad systemkamera är ett bättre val om du vill ta skidbilder. en kompakt är för slö i fokusering, dåligt kontrastomfång och allmänt slappa. leta reda på en beggad canon om du vill ha snabb serietagning, vill du ha vädertätat och inbyggd stabilisering, kolla efter beggade Pentax K100D-hus.

Tillbaka
Topp