Dilemma! - Scott Crusade, pris/modell/längd

Pettzon

Ny medlem
Ska vara rak på sak, jag är 187 cm lång och väger ca 78 kg. Hyrde ett par Scott Crusade 179 cm från modell 2011 idag och blev förälskad (alperna). Åker mest pist men vill variera mig till offpist när jag har lust för det.

I butiken har dom samma skida fast 2010 års modell vilket jag tycker är lite fulare men i 189 cm.
Den jag hyrde, alltså senaste modellen kostar 6500 kr inkl bindning och har alla storlekar att erbjuda.
Dock har dom en från förra årets modell i 189 cm lång storlek för 3500 kr inkl bindning.

Han i butiken sa att jag absolut ska köra på 179an (då jag måste köpa årets för 6500 kr) eftersom jag kör mest pist. Vad tycker ni?

Senast ändrad:
jag är 10 cm kortare och 10 kilo lättare än du, och jag kör på 179:ans crusade funkar kanon,
du borde väl kunna gå upp 10cm utan problem.

Riktigt bra pris förresten! både 2010 och 2011,

jag köpte 2010 och då kostade bara skidan 6500

håller dock med om att 2010 designen ser ut som skit! men man köper inte skidor för att glänsa på afterski:n!:cool:

tompa

Norvin: Okej, provade ett par 189or idag, tyckte dock att dom var lite klumpiga i pisten. Kändes ganska stora. Jag gillar att köra ut svängarna hårt i pisten. Och därmed åka lite lätt offpist strax utanför pisten. Valet känns väldigt svårt nu. Min sista hyrdag är imorgon och jag måste bestämma mig, ett par 189or förra årets modell för 3500:- eller årets och 179 cm för 6500:-. Helvete!

R-R: Konstigt att dom inte kolla vilken längd man har på testet, det måste väl spela en stor roll i det hela? Men jag stanna på 185 cm.

Vad jobbigt detta blev. Imorgon måste jag bestämma mig och jag är helt lost.

Pettzon sa:
Norvin: Okej, provade ett par 189or idag, tyckte dock att dom var lite klumpiga i pisten. Kändes ganska stora. Jag gillar att köra ut svängarna hårt i pisten. Och därmed åka lite lätt offpist strax utanför pisten. Valet känns väldigt svårt nu. Min sista hyrdag är imorgon och jag måste bestämma mig, ett par 189or förra årets modell för 3500:- eller årets och 179 cm för 6500:-. Helvete!

R-R: Konstigt att dom inte kolla vilken längd man har på testet, det måste väl spela en stor roll i det hela? Men jag stanna på 185 cm.

Vad jobbigt detta blev. Imorgon måste jag bestämma mig och jag är helt lost.
189. välj den

Ta 189, bli glad över de "sparade" pengarna och sluta noja. Du kommer vänja dig vid 189 och när du blir bättre(förhoppningsvis) kommer du kunna stå på mer med dem, 179 är en veckoturistlängd.

Tillbaka
Topp