Din Drömpark?

hilla

Aktiv medlem
Din Drömpark?
Jag har fått i uppgift att kolla upp vad som ska finnas i en BRA-park, för nybörjare och för dem som kör på högre nivå, för Svanstein Ski, detta är en skidort som ligger 4 mil ovanför Övertorneå.

Så. Mina frågor till Er är:

Vilka längder ska det vara på boxar?

Vilka längder ska det vara på rails?

Ska man satsa på pipe?

Hur hög och bred ska en quarterpipe vara?

Vilka andra grejer vill ni ha i parken? Flippa lös och skriv vad som helst!

Bygget kommer att starta från scratch ! Ta nu chansen, och påverka att parkbygge!

Peace/Hilla

Senast ändrad:
Din Drömpark?
det ska vara bra variation på längden på boxarna/railarna. ca 3-12 m

mycket hopp ska det vara!

bonkar är alltid kul.

wallrides!

Senast ändrad:
Din Drömpark?
Det ska både vara feta och lite smalare boxar.

Det ska både finns långa och korta, Det ska finnas kinkar.

Satsa på pipe! inte så många som har det.

lite hög, men inte för hög. och den ska vara ganska lång.

Corner Pipe, bonk (stavning) saker olika speciela saker. Många roliga speciela rails osv..

Din Drömpark?
Såklart mycket olika saker.. små tunnor och sånna grejor, sen tycker jag det ska finnas pipe... jävligt roligt att köra i. Sen tycker jag också att det ska vara en lång backe så mycket saker får plats och så att mycket kan ligga på rad så man kan köra så mycket som möjligt på ett åk och tillräckligt mycket lutning är ju viktigt också så att man lätt får fart till alla grejor som man vill köra på.

Din Drömpark?
Man ska gärna kunna köra allt i ett åk så hellre en lång och smal park än en bred! En bra pipe är nog väldigt svår att sköta så om ni inte har bra utrustning borde ni inte ha det, boxar ska vara hyffsat långa, kanske 8-9 m och inte för breda eller höga. Rails är roligast om de står neråtlutade med sidokickar! Bonkar och sånt är kul!

Din Drömpark?
Skippa pipen och lägg in en linje till med andra saker. Se till att kombinera allt möjligt och gör så att det är lätt att bygga om den för varitaion och lite nytänkande features...

Din Drömpark?
längd på rail 3+
det ska finnas bra variation på hur railarna/boxarna ska se ut, tex rainbow, L-bow, C och S, flat-down, down-flat-down, dancefloors, och sen både långa och korta rails/boxar.

satsa också på att få igång ett eller flera lite större hopp (12+ meters platåer gärna kring 20 meter) och många småa (1-12 meters platåer) och då ska det även finnas olika variationer där, allt från stepdown (rätt snö snålt och väldigt sköna om dom är rätt byggda) till step up.

pipe är inget måste, dock är det väldigt kul och underhållande lika så quarterpipes.

små jibbs är väldigt kul, så bygg en väldigt varierad park med i storsett allt och lite till! :)

sen är det väldigt viktigt (enligt mig) att så parken att ha ett skönt flow och att den ser clean ut, dels blire mycke roligare och åka och sen om det kommer någon och filmar så är det lättare och få klipp att se bra ut!
det är ju även bra för parkens rykte! :)

Senast ändrad:
Din Drömpark?
bra flow i hoppen !

kanske bygga en spine aktig sak som man kan jibba på och många olika rails !'
s-rail,c-rail,rollercoster you name it !

Din Drömpark?
ja det har kommit många bra förslag, men en av dom viktigaste sakerna i en park tycker jag att man sköter om den för det är inte kul att åka i en isig park. :)

Din Drömpark?
alla har nog nämnt vad som bör finnas.
jag tycker att ni ska bygga nåt heeeeelt radikalt! typ en helt crazy loop eller liknande!! o.O

Din Drömpark?
en line på 3-4 svarta hopp (dvs 15-20 meters platå)
en line på 3-4 röda hopp (5-12 meters platå)

efter dessa en rail sektion. med allt möjligt som går att få tag i. bonks, rails,boxar
gärna så att du kan ta allt i samma åk.

Din Drömpark?
Självklart en skön line med hopp och rails. Railsen bör vara 6-12 m och blandat boxar och rör med olika kinkar och shout-out.

Jag tycker mer kreativa saker behövs som t.ex. rail to bonk och andra roliga små jibbs.

Din Drömpark?
en shootgun box skulle vara jävligt cleant också. och då menar jag en sån box som användes under x-games och aspen open bland annat!

Din Drömpark?
Massa rails och boxar med olika längder mellan 6-12m. Mycket hopp med olika svårighetsgrader, ett par per svårhetsgrad. mitt ända krav. peace!

Din Drömpark?
ALLT SKA VARA SAMMANHÄNGANDE!!!! man ska minst kunna åka på 3 hopp och 3 rails/boxar per åk!! jobbigt om dom bygger så man måste välja mellan rails och hopp osv osv

Din Drömpark?
pipe är onödigt dyrt att underhålla och tar tid att shapa varje morgon, bättre att satsa på bra shapade hopp, det är stor brist på det i Sverige.
Lycka till!

Din Drömpark?
Vilka längder ska det vara på boxar?

6 + 6 = kinkbox = up-flat

Vilka längder ska det vara på rails?

8 = rak

Ska man satsa på pipe?

ja, självklart, om man har råd.

Hur hög och bred ska en quarterpipe vara?
6-7 meter hög, ca 6 meter bred.

Vilka andra grejer vill ni ha i parken? Flippa lös och skriv vad som helst!
transferjumps. lätt. rails som kickar typ, skulle sickkkz

Din Drömpark?
k4rlsson sa:
en line på 3-4 svarta hopp (dvs 15-20 meters platå)
en line på 3-4 röda hopp (5-12 meters platå)

efter dessa en rail sektion. med allt möjligt som går att få tag i. bonks, rails,boxar
gärna så att du kan ta allt i samma åk.
aa,håller med

Din Drömpark?
För de första så om jag skulle bygga en park skulle jag vara lite tveksam med att bygga en pipe för att de är inte många som åker pipe, sen så ska de vara långa lines ( delat upp till röda och svarta lines ) röda = 8-12m, svarta = 15 = 20m. Sen så tycker jag också att man ska variera med hoppen så det inte är samma "typ" av hopp i en lång line men med bara lite annourlunda gaps, skulle vara najs med inte bara step downs och så utan att "skojja" till de med lite platåer kanske lite tunner som man kan bonka på och sånna där hopp som man har ett hopp som man hoppar upp på en platå sen är det dropp ner(vet inte va de heter)

ja e inte proffs men jag tkr så ;D

Din Drömpark?
Pipe är ju dyrt och svårt att underhålla, så ska man bygga upp en park från scratch är det kanske smartare att vänta med eventuellt pipebygge om projektet skulle kanta.....

Din Drömpark?
jag har två råd

1: flow, allt ska vara skönt att åka i som om man svävar på råsa måln

2: en så där rundad ramp som är lite högre i mitten som sk8tare brukat åka i, skulle vara grymt kul att testa en sån med snowboarden + att man får en quarterpipe i mitten om man hoppar ganska rakt :P

Tillbaka
Topp