DIN-inställning

DIN-inställning
Jag antar att uthyrarna ställer bindningarna för löst för att inte kunna bli ansvariga för om någon skadar sig p.ga att skidorna inte löste ut.

DIN-inställning
Pata24 sa:
tjena. jag undrar vad man ska ställa skidutlösningen på om man väger runt 53 ? tacksam för svar :==)
Du måste skriva vart du åker och hur bra du är. Annars är det helt omöjligt att svara på din fråga.

DIN-inställning
ok. jag är inte så jätte bra åkare jag har bara åkt lite under förra året men kan ändå svänga och har rätt så bra koll på skidorna, sen kommer jag förmodligen åka slalom eller små hopp men inget stort. :)

DIN-inställning
jag har alltid bindningen ställd på nåra kilo mer än vad jag väger och jag åker park. så jag tycker du ska ställa bindningen på några kilon för mycket, för det brukar bli att den löser ut lite för ofta annars.

Senast ändrad:
DIN-inställning
derbirichard sa:
väger runt 70kg, åker mest park. medelnivå, skall satsa mycket i år. ungefär vad skall jag ställa dom på?
http://www.dinsetting.com/dinchart.htm
Läs instruktionerna längst ner på sidan. Ger något att utgå ifrån och om man avviker från värdena där bör man vara på det klara med att skaderisken ökar, speciellt för fall med långsamma vridningar. Det är i min mening bättre att göra den avvägningen själv eftersom det är du som är bäst på att uppskatta hur värdefulla dina knän och ben är.

Vid totala skrotningar så löser skidorna oftast ut oavsett vad man har för inställning på bindningarna. Det är vid de där idiotfallen, som när ena skidan fastnar i någon gren när man traverserar tillbaka till pisten, som det blir lite mer kritiskt att ha skruvat rätt.

Tillbaka
Topp