Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Direkttåg till Alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1192672" data-attributes="member: 77701"><p>Förhoppningsvis snart (en kan ju få drömma).</p><p>Om DN kan rådda ihop chartertåg borde väl någon av de större charteroperatörerna på skidsidan kunna fixa detsamma? Inte minst de som är baserade i Danmark, typ Nortlander/Danski/Slopetrotter pga slipper ta sig över Öresund eller Östersjön. Och om vi för en stund bortser från de tekniska begränsningarna (läs: Danmarks signalsystem och allt vad det nu är som inte är kompatibelt med det ena och det femte) och leker med tanken att de fixar nattåg som går från Köpenhamn vid en rimlig tidpunkt på kvällen, rätt ner till Innsbruck, Zürich eller Genève, då blir de ju hyfsat tillgängliga för folk från stora delar av södra Sverige med. Grädden på moset vore väl en separat vagn för incheckning av allt bagage större än handbagage också, det hade de på nattågen i Kanada när jag var där. Gjorde tillvaron i kupéerna _väldigt_ mycket behagligare.</p><p></p><p>Om jultomten finns och råkar läsa detta så vill jag förtydliga att nattåg direkt från Köpenhamn till Genève står permanent överst på min önskelista. Tack på förhand.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1192672, member: 77701"] Förhoppningsvis snart (en kan ju få drömma). Om DN kan rådda ihop chartertåg borde väl någon av de större charteroperatörerna på skidsidan kunna fixa detsamma? Inte minst de som är baserade i Danmark, typ Nortlander/Danski/Slopetrotter pga slipper ta sig över Öresund eller Östersjön. Och om vi för en stund bortser från de tekniska begränsningarna (läs: Danmarks signalsystem och allt vad det nu är som inte är kompatibelt med det ena och det femte) och leker med tanken att de fixar nattåg som går från Köpenhamn vid en rimlig tidpunkt på kvällen, rätt ner till Innsbruck, Zürich eller Genève, då blir de ju hyfsat tillgängliga för folk från stora delar av södra Sverige med. Grädden på moset vore väl en separat vagn för incheckning av allt bagage större än handbagage också, det hade de på nattågen i Kanada när jag var där. Gjorde tillvaron i kupéerna _väldigt_ mycket behagligare. Om jultomten finns och råkar läsa detta så vill jag förtydliga att nattåg direkt från Köpenhamn till Genève står permanent överst på min önskelista. Tack på förhand. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Direkttåg till Alperna
Tillbaka
Topp