Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Direkttåg till Alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1192708" data-attributes="member: 77701"><p>Helt riktigt, åkte f.ö. Snälltåg till Berlin för ett gäng år sedan, det var mycket trevligt. Dock falerar det lite för mig personligen, eftersom Snälltågens metod för att undvika Danmark går via färjan till Sassnitz, och jag bor i Frankrike. Ett Snälltåg med destination (syd)västra Tyskland eller vidare i samma riktning skulle då behöva åka tillbaka mot Hamburg från Sassnitz, eller först passera Berlin för att sedan snedda bort mot Frankfurt, och utan att ha detaljkollat restider på diverse olika sträckor misstänker jag att det skulle medföra ett inte helt önskvärt tidspåslag (i de tillfällen att restiden är en viktig faktor).</p><p></p><p>Om jag däremot bortser från mig själv, så borde det väl vara fullt rimligt för Snälltågen att i framtiden rulla t.ex. Berlin-München-Garmisch-Innsbruck(-Bolzano) eller Berlin-München-Salzburg/Schwarzach? Då finns typ hela den bergiga delen av Österrike och delar av Italien inom några ytterligare timmars lokaltrafik. Dessutom borde samma linje kunna funka även sommartid, både för alpturister och de som vill vidare längre söderut. Läste förövrigt att de ska köra några Snälltåg till Berlin även nu på hösten, det är ju positivt även om det inte är alper inblandade.</p><p></p><p>Och precis som [USER=88096]@erik_lagg[/USER] tycker jag att det är vettigt att åka tåg även om jag är 30+ med tidsbrist, taskig ekonomi och allt vad det nu är. Om inte annat så får jag in vanan av att släpa på saker och att det tar lång tid nu, och slipper få värsta chocken om två decennier när hela jorden slungas in i en dystopisk kris och (de förbannade jävla) lågprisflygen är ett minne blott <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /> .</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1192708, member: 77701"] Helt riktigt, åkte f.ö. Snälltåg till Berlin för ett gäng år sedan, det var mycket trevligt. Dock falerar det lite för mig personligen, eftersom Snälltågens metod för att undvika Danmark går via färjan till Sassnitz, och jag bor i Frankrike. Ett Snälltåg med destination (syd)västra Tyskland eller vidare i samma riktning skulle då behöva åka tillbaka mot Hamburg från Sassnitz, eller först passera Berlin för att sedan snedda bort mot Frankfurt, och utan att ha detaljkollat restider på diverse olika sträckor misstänker jag att det skulle medföra ett inte helt önskvärt tidspåslag (i de tillfällen att restiden är en viktig faktor). Om jag däremot bortser från mig själv, så borde det väl vara fullt rimligt för Snälltågen att i framtiden rulla t.ex. Berlin-München-Garmisch-Innsbruck(-Bolzano) eller Berlin-München-Salzburg/Schwarzach? Då finns typ hela den bergiga delen av Österrike och delar av Italien inom några ytterligare timmars lokaltrafik. Dessutom borde samma linje kunna funka även sommartid, både för alpturister och de som vill vidare längre söderut. Läste förövrigt att de ska köra några Snälltåg till Berlin även nu på hösten, det är ju positivt även om det inte är alper inblandade. Och precis som [USER=88096]@erik_lagg[/USER] tycker jag att det är vettigt att åka tåg även om jag är 30+ med tidsbrist, taskig ekonomi och allt vad det nu är. Om inte annat så får jag in vanan av att släpa på saker och att det tar lång tid nu, och slipper få värsta chocken om två decennier när hela jorden slungas in i en dystopisk kris och (de förbannade jävla) lågprisflygen är ett minne blott :) . [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Direkttåg till Alperna
Tillbaka
Topp