Dirt ramar mm? (help)

morecore666

Ny medlem
Dirt ramar mm? (help)
tjena har kollat på svenska sidor om olika dirt/freeride ramar. Kanske blir köp från england men vill ha lite synpunkter på vlken ram man ska ha. Ska köra lite i backarna, gatan, inga större hopp, än iaf, lite allmänt överralt. Jag själv är mest inne på Identiti ramarna:

Identiti 666x eller dr jekyll(som är en bsx ram, skillnaden? längre?)
243 racing . dh4130
ns bikes - streetlegal
machine 66- brave (eller tvärtom)

identiti har fått goda recensioner. och de kostar runt 4200kr, vilket är ett bra pris.

Har ni bra koll på lite hjälp sidor angående bygga ihop cykel. Hade kanske tänkt köra 1växlad så att säga. Så det där med drev har jag ingen aning om!? dags att byta ut sin gamla franska SUNN!

Vad har ni att säga om dr.spook och nicks import affärerna? Är deras utbud av bra kvallitet? funderr på att dra hem ramen från england sedan köpa resterande grejer från svea, så man kan snacka om vad som e bra till vilket område.

www.nicksimports.se
http://www.drspoke.se/
http://borguddbros.e-butik.se/

hade

Dirt ramar mm? (help)
NU är väl inte dirt/street mitt område, och defenetift inte ramar...

Men Specialized P3 & NS Bikes Suburban är nog inte skitramar. Priset ligger på ca 4 500 resp 3 000 (Cykloteket (Sthlm).

Dirt ramar mm? (help)
själv tkr jag att du sak satsa på en dr jekyll,. har själv haft en sån och den är rätt skön. perfekt för dirt för de är rätt lång så man har bra kontroll. och eftersom ramen är lång blri det lätt att dra barspins och x-upss uutan att slå i framhjulet med foten. så tycker du ska satsa på en dr jekyll. men om du vill ha nya delar oh sånt ska du nog köpa dem på crc (www.chainreactioncycles.com)

Dirt ramar mm? (help)
tack, jag är faktiskt helt inne på jekyll ramen.

lten fråga till angående vevparti och vevlager (då jag har ingen aning)
Hur vet man om vevlagret som passar ramen? och passar vevpartiet till vevlagret?
kan man köpa vilket vevparti som helst i princip?

Skickar wadescycles.co.uk till sverige? (skrivit å frågat men det tar tid)

sorry om ni får dessa frågor hela tiden, borde kanske finnas ett sökfunktion...

Dirt ramar mm? (help)
Hi the Identiti range can be bought from www.evaldsmtb.se Jon is very helpfull and will beable to answer any questions on the frame etc.

the Dr J is a bit of a do it all frame while the 666X is a bit more of a jump bike with a bmx bb

cheers for visiting my site www.nicksimports.se but i do not really sell it is more for infos.

Planetride in Stock hlom also stock some parts.

if you want please mail me with any questions i can just about read swedish but the writing and speaking is hard!

Tillbaka
Topp