Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
DIY byta Scott truga med fast sockel på stav
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AMalmborg" data-source="post: 1228703" data-attributes="member: 158471"><p>Detta gäller tidigare scott-stavar med fast metallring - den går inte att knacka bort. Det finns en annan tråd här som visar bortknackningsbara trugor (inspirerade mig till denna tråd). Jag skulle inte använda vattenbad om det gick att knacka bort. </p><p>För trugor utan metallring eller gänga så är vattenbad att rekommendera. Att bara slå på den med våld ger mycket sämre fäste o större risk att den spricker. Att koka plastdetaljer är vanligt för montering av plast (slang mm.) på metall.</p><p>Den nya varianten är också aningen smalare ca 11mm(nyare) mot 11,5 (äldre fast). Jag provade om jag skulle kunna sätta ringen med truga under min fasta men det går inte. Den kommer bara nån cm upp på staven.</p><p>Funkar powder-baskrarna bra så snön inte fastnar i dom? Annars kanske min tjusiga blomvågform är idealisk.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AMalmborg, post: 1228703, member: 158471"] Detta gäller tidigare scott-stavar med fast metallring - den går inte att knacka bort. Det finns en annan tråd här som visar bortknackningsbara trugor (inspirerade mig till denna tråd). Jag skulle inte använda vattenbad om det gick att knacka bort. För trugor utan metallring eller gänga så är vattenbad att rekommendera. Att bara slå på den med våld ger mycket sämre fäste o större risk att den spricker. Att koka plastdetaljer är vanligt för montering av plast (slang mm.) på metall. Den nya varianten är också aningen smalare ca 11mm(nyare) mot 11,5 (äldre fast). Jag provade om jag skulle kunna sätta ringen med truga under min fasta men det går inte. Den kommer bara nån cm upp på staven. Funkar powder-baskrarna bra så snön inte fastnar i dom? Annars kanske min tjusiga blomvågform är idealisk. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
DIY byta Scott truga med fast sockel på stav
Tillbaka
Topp