Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Domningar... Pjuckfix hemma?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zupermac" data-source="post: 1054927" data-attributes="member: 49784"><p>Har testat skalen nu, utan liners. Har använt flertalet olika sockar och jag känner sidorna framme på utsidan av framfoten/trampdynan. Inte så att den tar i mycket men när jag står på en fot så känner jag sidorna lite lätt/snuddar. Nu har jag iofs inga linres i så jag kommer nog upp en del med dem, men anar att jag kanske behöver trycka ut dem en aning. Hur mycket bygger en gjuten sula på höjden?</p><p></p><p>Jag vet att jag tryckte ut mina förra/nuvarande men har fått en känsla av att de nu är för vida. Jag kan röra på foten i sidled där inne/framme, kanske inte mycket men jag KAN och är rädd för att mina nya ska bli för vida. Samtidigt vill jag kunna ha dem på mig en hel dag.</p><p></p><p>När jag står i mina nya i bara skalet och tårna tar i där fram så har jag kanske 10 mm glapp (typ) där bak vid hälen. Detta har jag uppfattat som <em>lagom</em>.</p><p></p><p>Hur ska det kännas i sidled utan liners?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zupermac, post: 1054927, member: 49784"] Har testat skalen nu, utan liners. Har använt flertalet olika sockar och jag känner sidorna framme på utsidan av framfoten/trampdynan. Inte så att den tar i mycket men när jag står på en fot så känner jag sidorna lite lätt/snuddar. Nu har jag iofs inga linres i så jag kommer nog upp en del med dem, men anar att jag kanske behöver trycka ut dem en aning. Hur mycket bygger en gjuten sula på höjden? Jag vet att jag tryckte ut mina förra/nuvarande men har fått en känsla av att de nu är för vida. Jag kan röra på foten i sidled där inne/framme, kanske inte mycket men jag KAN och är rädd för att mina nya ska bli för vida. Samtidigt vill jag kunna ha dem på mig en hel dag. När jag står i mina nya i bara skalet och tårna tar i där fram så har jag kanske 10 mm glapp (typ) där bak vid hälen. Detta har jag uppfattat som [i]lagom[/i]. Hur ska det kännas i sidled utan liners? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Domningar... Pjuckfix hemma?
Tillbaka
Topp