Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Domningar... Pjuckfix hemma?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zupermac" data-source="post: 1055151" data-attributes="member: 49784"><p>[USER=34110]@rabbit[/USER]</p><p>Jag har en vallaochkantsliparbod där hemma men inga specialverktyg för CF så jag skippar värmepickan (även om jag vet hur den funkar). </p><p></p><p>Jag har nog någon bredare platta/skiva i garaget som jag kan stå på. Det går ju att lägga 2”2 regeln under den, framtill så blir det nog en bra vinkel att få tillbaka hälarna. </p><p>Apropå det, inte ska man stå med press fram i plösen när man gör det här. Man står väl bara rakt uppOchNer i skon, utan tryck i skaftet? Annars finns det väl risk att man trycker ut plasten på fel ställen när den är varm?</p><p></p><p>Vadå 100°, ska jag koka vattnet när pjäxan är i?</p><p></p><p>Padding finns väl på B-tema i någon form av tunn neopren eller liknande? </p><p></p><p>Pjäxspänning, inte för hårt och inte för löst. Med ett finger och lagom press?</p><p></p><p>Tack för tipset med varma spännen.. Annars lätt att missa det i stridens hetta.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zupermac, post: 1055151, member: 49784"] [USER=34110]@rabbit[/USER] Jag har en vallaochkantsliparbod där hemma men inga specialverktyg för CF så jag skippar värmepickan (även om jag vet hur den funkar). Jag har nog någon bredare platta/skiva i garaget som jag kan stå på. Det går ju att lägga 2”2 regeln under den, framtill så blir det nog en bra vinkel att få tillbaka hälarna. Apropå det, inte ska man stå med press fram i plösen när man gör det här. Man står väl bara rakt uppOchNer i skon, utan tryck i skaftet? Annars finns det väl risk att man trycker ut plasten på fel ställen när den är varm? Vadå 100°, ska jag koka vattnet när pjäxan är i? Padding finns väl på B-tema i någon form av tunn neopren eller liknande? Pjäxspänning, inte för hårt och inte för löst. Med ett finger och lagom press? Tack för tipset med varma spännen.. Annars lätt att missa det i stridens hetta. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Domningar... Pjuckfix hemma?
Tillbaka
Topp