Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Domningar... Pjuckfix hemma?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="henrikthk" data-source="post: 1055687" data-attributes="member: 90202"><p>Känner väl igen problemställningen. Intressant att läsa tråden. </p><p>Körde med Lange tht under 17 säsonger och fick dem efter olika tryckningar, paddningar och filningar att sitta perfekt. Med åren kom förändringar i fotvalen och domningar med efterföljande krampkänningar blev allt vanligare. Märktes alltid mer vid varmare väder. Provade med Laban/Dalskidan, Björn/Gesunda resp Åke/Åre, till slut ohållbart. </p><p>Efter test av tre olika modeller under tre säsonger hittade jag en sko som kändes att den här kan fungera. Nu fick det vara slut på trasslet och det gällde att få till en komfort som fungerar. </p><p>Iväg till Sthlm och Alpingaraget som hade hjälpt en kompis med bra resultat. Fick hjälp av Mattis som direkt ingav förtroende, även om han hade kritiska synpunkter på mitt val av sko till mitt fotvalv. Hade först tänkt satsa på lästning vid tryckpunkterna och köra med de formgjutna ortopedsulor som jag skaffat tidigare. Inte en optimal lösning ansåg Mattis så det blev att satsa på en formgjuten sula i kombination med lästning av skalet. Proceduren att få sulorna att passa till mina fötter och till skon var ett imponerande hantverk..</p><p>Ser mig själv som en hyfsat erfaren skofixare på egen hand, men här var det bara att ta lärdom! Mao ta hjälp av en expert som vet vad han/hon snackar om och inte kör en massa floskler, för det räddar många skidupplevelser! </p><p>Tricket är att finna på kunnigt folk och inte råka ut för en oerfaren shopanställd. Egentligen märkligt att inte fler hårdare profilerar sig inom området. </p><p>Nu har det gått några säsonger och det är dags för en mindre justering runt hälgreppet i ena skon. Frågan är vart man vänder sig för att få hjälp av någon riktigt kunnig nu när Mattis ägnar sig åt annat?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="henrikthk, post: 1055687, member: 90202"] Känner väl igen problemställningen. Intressant att läsa tråden. Körde med Lange tht under 17 säsonger och fick dem efter olika tryckningar, paddningar och filningar att sitta perfekt. Med åren kom förändringar i fotvalen och domningar med efterföljande krampkänningar blev allt vanligare. Märktes alltid mer vid varmare väder. Provade med Laban/Dalskidan, Björn/Gesunda resp Åke/Åre, till slut ohållbart. Efter test av tre olika modeller under tre säsonger hittade jag en sko som kändes att den här kan fungera. Nu fick det vara slut på trasslet och det gällde att få till en komfort som fungerar. Iväg till Sthlm och Alpingaraget som hade hjälpt en kompis med bra resultat. Fick hjälp av Mattis som direkt ingav förtroende, även om han hade kritiska synpunkter på mitt val av sko till mitt fotvalv. Hade först tänkt satsa på lästning vid tryckpunkterna och köra med de formgjutna ortopedsulor som jag skaffat tidigare. Inte en optimal lösning ansåg Mattis så det blev att satsa på en formgjuten sula i kombination med lästning av skalet. Proceduren att få sulorna att passa till mina fötter och till skon var ett imponerande hantverk.. Ser mig själv som en hyfsat erfaren skofixare på egen hand, men här var det bara att ta lärdom! Mao ta hjälp av en expert som vet vad han/hon snackar om och inte kör en massa floskler, för det räddar många skidupplevelser! Tricket är att finna på kunnigt folk och inte råka ut för en oerfaren shopanställd. Egentligen märkligt att inte fler hårdare profilerar sig inom området. Nu har det gått några säsonger och det är dags för en mindre justering runt hälgreppet i ena skon. Frågan är vart man vänder sig för att få hjälp av någon riktigt kunnig nu när Mattis ägnar sig åt annat? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Domningar... Pjuckfix hemma?
Tillbaka
Topp