Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Domningar... Pjuckfix hemma?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kottla" data-source="post: 1055742" data-attributes="member: 141607"><p>Framfötalöpning hjälper. I alla fall har det hjälp för mig.</p><p></p><p>Jag har formgjutna innerskor och sula. Första åkdagarna på säsongen gav första åren kramp men sedan släppte det. Sedan efter ett par dagar var pjäxorna hur sköna som helst. Sedan efter några år började dagarna med kramp bli allt fler. Knäppa upp pjäxorna mellan varje åk rutin. Dock kramp i åkningen även efter en vecka. </p><p></p><p>Sedan läste jag också Born to Run och har sedan ett par år praktiserat framfotalöpning året runt i odämpade skor. På somrarna går jag barfota mest hela tiden.</p><p></p><p>Förra vintern var krampproblemen som bortblåsta. Jag kan i efterhand se att mina problem med mer kramp börjande ett tag efter att jag alltmer börjat använda gjutna sulor och Superfeet-sulor i löparskor och vanliga skor. </p><p></p><p>Så min egen erfarenhet är att det bästa stöd du kan ge dina fötter är att dagligen ge de så lite stöd som möjligt och rörelsefrihet. Då klarar de av att vara inlåsta i ett par skidpjäxor. Där har jag låtit de gjutna sulorna vara kvar - än så länge.</p><p></p><p>I övrigt många intressant inlägg i denna tråd. Tack. </p><p></p><p>Mitt allmänna tips till nybörjare är också att ge framfotalöpningen tid, bygg upp långsamt, ha tålamod och se till att stegfrekvensen är hög. Gå gärna en kurs.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kottla, post: 1055742, member: 141607"] Framfötalöpning hjälper. I alla fall har det hjälp för mig. Jag har formgjutna innerskor och sula. Första åkdagarna på säsongen gav första åren kramp men sedan släppte det. Sedan efter ett par dagar var pjäxorna hur sköna som helst. Sedan efter några år började dagarna med kramp bli allt fler. Knäppa upp pjäxorna mellan varje åk rutin. Dock kramp i åkningen även efter en vecka. Sedan läste jag också Born to Run och har sedan ett par år praktiserat framfotalöpning året runt i odämpade skor. På somrarna går jag barfota mest hela tiden. Förra vintern var krampproblemen som bortblåsta. Jag kan i efterhand se att mina problem med mer kramp börjande ett tag efter att jag alltmer börjat använda gjutna sulor och Superfeet-sulor i löparskor och vanliga skor. Så min egen erfarenhet är att det bästa stöd du kan ge dina fötter är att dagligen ge de så lite stöd som möjligt och rörelsefrihet. Då klarar de av att vara inlåsta i ett par skidpjäxor. Där har jag låtit de gjutna sulorna vara kvar - än så länge. I övrigt många intressant inlägg i denna tråd. Tack. Mitt allmänna tips till nybörjare är också att ge framfotalöpningen tid, bygg upp långsamt, ha tålamod och se till att stegfrekvensen är hög. Gå gärna en kurs. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Domningar... Pjuckfix hemma?
Tillbaka
Topp