Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Doping!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 18171" data-attributes="member: 13863"><p>... är att vad som hänt inom längdskidåkningen VM-01 och OS-02 är inte att idrottsmännen plötsligt börjat dopa sig i större omfattning, utan att tekniken för att avslöja doping nu förfinats vilket gör det svårare och svårare att dölja dopingen.</p><p></p><p>Hur stor del av de som tävlar på världselitnivå inom konditions- och styrkeidrotter som dopar sig lär vi aldrig få veta. Men en gissning från min sida är att det är merparten. Frågan är om det överhuvudtaget går att plocka en VM eller OS-medalj utan doping. Personligen tror jag knappast det är möjligt...</p><p></p><p>Tittar vi på den en idrott som landsvägscykling är det ju uppenbart att dopingen är en del av spelet. Inte är det väl någon som tror att Tour de France suveräne vinnare enbart kör på pasta och sportdryck.</p><p></p><p>Så till frågan. Varför dopar sig elitidrottarna? Jo, svaret är enkelt, det är i vissa idrotter ett måste för att överhuvudtaget ha en chans!</p><p></p><p>That´s all kids! / MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 18171, member: 13863"] ... är att vad som hänt inom längdskidåkningen VM-01 och OS-02 är inte att idrottsmännen plötsligt börjat dopa sig i större omfattning, utan att tekniken för att avslöja doping nu förfinats vilket gör det svårare och svårare att dölja dopingen. Hur stor del av de som tävlar på världselitnivå inom konditions- och styrkeidrotter som dopar sig lär vi aldrig få veta. Men en gissning från min sida är att det är merparten. Frågan är om det överhuvudtaget går att plocka en VM eller OS-medalj utan doping. Personligen tror jag knappast det är möjligt... Tittar vi på den en idrott som landsvägscykling är det ju uppenbart att dopingen är en del av spelet. Inte är det väl någon som tror att Tour de France suveräne vinnare enbart kör på pasta och sportdryck. Så till frågan. Varför dopar sig elitidrottarna? Jo, svaret är enkelt, det är i vissa idrotter ett måste för att överhuvudtaget ha en chans! That´s all kids! / MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Doping!?
Tillbaka
Topp