Doping!?

• Trådstartare Trådstartare laeskeblask
  • Start datum Start datum
L

laeskeblask

Guest
Doping!?
Kom att tänka på Salt Lake City där varenda skidåkare (längd) var sönderdopad ända ner i knäskålarna.
Vad är det som har hänt med idrotten som har gjort att idrottarna nu skiter i om de blir hatade världen över bara de har en chans att få tag i prispengarna?

Varför Dopar man sig?

Doping!?
... är att vad som hänt inom längdskidåkningen VM-01 och OS-02 är inte att idrottsmännen plötsligt börjat dopa sig i större omfattning, utan att tekniken för att avslöja doping nu förfinats vilket gör det svårare och svårare att dölja dopingen.

Hur stor del av de som tävlar på världselitnivå inom konditions- och styrkeidrotter som dopar sig lär vi aldrig få veta. Men en gissning från min sida är att det är merparten. Frågan är om det överhuvudtaget går att plocka en VM eller OS-medalj utan doping. Personligen tror jag knappast det är möjligt...

Tittar vi på den en idrott som landsvägscykling är det ju uppenbart att dopingen är en del av spelet. Inte är det väl någon som tror att Tour de France suveräne vinnare enbart kör på pasta och sportdryck.

Så till frågan. Varför dopar sig elitidrottarna? Jo, svaret är enkelt, det är i vissa idrotter ett måste för att överhuvudtaget ha en chans!

That´s all kids! / MM

Doping!?
För att alla andra gör det.
Släpp dopingen fri istället - låt deltagarna trycka i sig allt vad de vågar. På det viset skulle deltagarna åtminstone ha möjlighet att mötas på lika villkor. Och rättvist skall det va!

Doping!?
ja. men är det bara pengarna som betyder något? för man lär ju inte kunna vara stolt över en vinst när man vet att man har fuskat?! om man inte super bort minnet av dopingen på afterski´n (afterlängdski?) och helt enkelt bara vet att man har vunnit?

Doping!?
Är det inte förundransvärt att doping (gödnings och bekämpningsmedel) är en allmänt accepterad del av jordbruket men inte idrotten? Det handlar ju i grunden om samma sak: KEMI

Doping!?
Att jämföra med gödsel är felaktigt. Vid gödsling tillför man naturliga näringsämnen. Som att äta extra mycket vitaminer, vilket är tillåtet. Ännu har väl ingen blivit fälld för morotsmissbruk eller liknande. :o)

Doping!?
Jag säjer som Homer.
"Min son, när du deltar i ett sportevenemang handlar det inte om att vinna eller förlora... det handlar om hur full du blir."

Doping!?
För alla er som har frågor om doping kan gå in på min å min polares extremt grymma siga om doping.
getit.at/anabola
Trevlig läsning! (för er som besöker den.. =) )

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp