Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Do’s and dont’s i Aostadalen.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Eskas" data-source="post: 1193400" data-attributes="member: 39743"><p>Jag var i Aostadalen för några år sedan och bodde då i mitten av de tre dalarna, dvs Gressoney la trinite. Det var inte någon stor by, men väldigt trivsamt. Vi åkte mest i Gressoney och Alagna. Vi åkte med guide hela tiden vi var där, vilket är ganska dyrt. Men några dagar med guide tycker jag ni ska kosta på er.</p><p></p><p>I Gressoney bodde vi på ett väldigt mysigt litet hotell som heter Ellex. Det kan jag varmt rekommendera. Familjärt, bra mat, bra läge. Härlig relax i källaren är inte heller fel. Den uppskattade iallafall jag efter att man åkt några dagar.</p><p></p><p>Gällande åkningen kan jag verkligen rekommendera att åka upp med Punta Indren, då valmöjligheterna därifrån är enorma. Men då måste ni antingen läsa på om åk ni kan ta eller hyra en guide.</p><p></p><p>En riktig höjdare var att åka från Punta Indren och käka lunch i Rifugio Pastore, restaurang "in the middle of nowhere". Roligt och varierat åk, jättefin natur. Såg bland annat stenbockar på nära håll. När man käkat klart i Rifugio Pastore glider man över någon bro har jag för mig, sen får man hasa sig ner med ett rep en sträcka om jag inte minns fel. Därefter är det en lång transport ner till Alagna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Eskas, post: 1193400, member: 39743"] Jag var i Aostadalen för några år sedan och bodde då i mitten av de tre dalarna, dvs Gressoney la trinite. Det var inte någon stor by, men väldigt trivsamt. Vi åkte mest i Gressoney och Alagna. Vi åkte med guide hela tiden vi var där, vilket är ganska dyrt. Men några dagar med guide tycker jag ni ska kosta på er. I Gressoney bodde vi på ett väldigt mysigt litet hotell som heter Ellex. Det kan jag varmt rekommendera. Familjärt, bra mat, bra läge. Härlig relax i källaren är inte heller fel. Den uppskattade iallafall jag efter att man åkt några dagar. Gällande åkningen kan jag verkligen rekommendera att åka upp med Punta Indren, då valmöjligheterna därifrån är enorma. Men då måste ni antingen läsa på om åk ni kan ta eller hyra en guide. En riktig höjdare var att åka från Punta Indren och käka lunch i Rifugio Pastore, restaurang "in the middle of nowhere". Roligt och varierat åk, jättefin natur. Såg bland annat stenbockar på nära håll. När man käkat klart i Rifugio Pastore glider man över någon bro har jag för mig, sen får man hasa sig ner med ett rep en sträcka om jag inte minns fel. Därefter är det en lång transport ner till Alagna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Do’s and dont’s i Aostadalen.
Tillbaka
Topp