Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dps 112!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jeffa" data-source="post: 817663" data-attributes="member: 47005"><p>Forskning betyder bara att man fördjupar sig i ett ämne eller att man grundligt samlar in information. Ett examensarbete kan absolut klassas som forskning.</p><p></p><p>Jag känner personligen inte heller någon stor skillnad på duck och rak montering. Dock upplever jag det som mer skonsamt för mina knän samt att det är lättare att få in innerknät i en sväng. Sedan känns det logiskt att stå med fötterna utåtvinklat eftersom det är en mer naturlig possition.</p><p></p><p>Det är de saker jag upplever som fördelar. Alla smådataljer med vinklar och krafter hit och dit ska jag låta vara osagt eftersom jag inte är tillräckligt påläst om detta utan överlåter helt den biten (och mina korsbands hälsa) till de människor som orkar och vill gräva djupare i ämnet.</p><p></p><p>Min slutsats är att om jag upplever en marginell possitiv förbättring av duckstance så är det värt att montera så. Jag har i alla fall inte upplevt eller läst något som talar emot det. Eftersom jag även gillar Hendryx skidor och deras sätt att se på skidåkningen (tekniken o.s.v) så skulle det kännas dumt att inte köra på det konceptet fullt ut.</p><p></p><p>Sedan tycker jag absolut INTE att man ska köpa alla nya ideér och trender som kommer bara för att det är nytt. "åk skidor och var glad" sammanfattade mitt sätt att se på skidåkningen väldigt bra och jag ser ingen anlidning till att utrustning eller teknik skulle behöva vara ämnen där man tvunget måste ta ställning eller ha en åsikt. Dock krävs det ju att man laborerar hit och dit för att utveckla skidåkningen/tillverkningen o.s.v och jag är evigt tacksam för att det finns folk som pallar ta tag i den biten eftersom jagsälv är betydligt mer intresserad av "åk skidor, må bra" delen.</p><p></p><p>Alla gör som dom vill...</p><p></p><p>ps. Hoppas du stannar en stund nu Glisseur och inte förvinner igen. Detta forum handlar ju om så mycket mer än skidåkning. Att slänga bittra kommentarer på varandra och spy galla över olika aktörer i skidbranchen är det bästa sättet att hämma sommarens skidabstinens. Alla har inte ett helt jävla cykelberg utanför fönstret... </p><p></p><p>"kom hem, vi börjar om igen" som en stor poet skrev en gång.</p><p></p><p>Edit: <a href="http://g3.spraakdata.gu.se/saob/" target="_blank">http://g3.spraakdata.gu.se/saob/</a></p><p></p><p>Om någon vill läsa om olika typer av forskning... (så kanske vi slipper snack om detta i tråden eftersom det inte bidrar till ämnet)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jeffa, post: 817663, member: 47005"] Forskning betyder bara att man fördjupar sig i ett ämne eller att man grundligt samlar in information. Ett examensarbete kan absolut klassas som forskning. Jag känner personligen inte heller någon stor skillnad på duck och rak montering. Dock upplever jag det som mer skonsamt för mina knän samt att det är lättare att få in innerknät i en sväng. Sedan känns det logiskt att stå med fötterna utåtvinklat eftersom det är en mer naturlig possition. Det är de saker jag upplever som fördelar. Alla smådataljer med vinklar och krafter hit och dit ska jag låta vara osagt eftersom jag inte är tillräckligt påläst om detta utan överlåter helt den biten (och mina korsbands hälsa) till de människor som orkar och vill gräva djupare i ämnet. Min slutsats är att om jag upplever en marginell possitiv förbättring av duckstance så är det värt att montera så. Jag har i alla fall inte upplevt eller läst något som talar emot det. Eftersom jag även gillar Hendryx skidor och deras sätt att se på skidåkningen (tekniken o.s.v) så skulle det kännas dumt att inte köra på det konceptet fullt ut. Sedan tycker jag absolut INTE att man ska köpa alla nya ideér och trender som kommer bara för att det är nytt. "åk skidor och var glad" sammanfattade mitt sätt att se på skidåkningen väldigt bra och jag ser ingen anlidning till att utrustning eller teknik skulle behöva vara ämnen där man tvunget måste ta ställning eller ha en åsikt. Dock krävs det ju att man laborerar hit och dit för att utveckla skidåkningen/tillverkningen o.s.v och jag är evigt tacksam för att det finns folk som pallar ta tag i den biten eftersom jagsälv är betydligt mer intresserad av "åk skidor, må bra" delen. Alla gör som dom vill... ps. Hoppas du stannar en stund nu Glisseur och inte förvinner igen. Detta forum handlar ju om så mycket mer än skidåkning. Att slänga bittra kommentarer på varandra och spy galla över olika aktörer i skidbranchen är det bästa sättet att hämma sommarens skidabstinens. Alla har inte ett helt jävla cykelberg utanför fönstret... "kom hem, vi börjar om igen" som en stor poet skrev en gång. Edit: [URL]http://g3.spraakdata.gu.se/saob/[/URL] Om någon vill läsa om olika typer av forskning... (så kanske vi slipper snack om detta i tråden eftersom det inte bidrar till ämnet) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dps 112!
Tillbaka
Topp