Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dps 112!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 818529" data-attributes="member: 32948"><p>Angående skidtester: DPS planerar att delta i Tandådalens skidtest. Vi hoppas även på att kunna ha lite demolagg i Åre. Ett par testskidor finns även att hämta upp i Luleå. (Kommer finnas i gränsen en del)</p><p></p><p>snej: (föregående sida) nej, både tull och moms på det sätt blir det inte. Jag har beställt en 2-3 par som jag pröjsat fullpris för genom åren. Har alltid åkt på tull, och det brukar bli 800-1000kr ungefär. (Pure)</p><p></p><p>Ang pistprestandan - så är hela syftet med wailer 112RP att införa grym pistprestanda till en ganska fet puderskida. (RP står för Resort Pow - tanken är alltså puder på morgonen och carva skiten ur pisten på eftermiddagen - med samma skida)</p><p>Jag är förmodligen den enda här som kört den förra vintern. Ska försöka mig på en så objektiv bedömning av skidan som möjligt...</p><p>Känslan av 112RP är mycket lotus 120, men ännu mer svängglad. (Lotus 120 är oerhört svängglad - tvärt emot vad många tror när de tittar på den) Rockerprofilen (tipen) andas mer lotus 138. Det är en oerhört kraftig, och något "stukad" tiprocker. Spann under foten, en relativt fast tail med lätt tailrocker. </p><p>I puder är den oerhört svängvillig, reagerar kraftigt på minsta manöver. </p><p>I pist levererar den helt otroligt - mer än många renodlade pistskidor jag testat. Pure-versionen och den 30% högre vridstyvheten kommer till sin rätt här. Jag (185cm/80kg) upplever den (190cm, Pure) som oerhört kvick. Väldigt solid och väldämpad skidkänsla, sväljer alla ojämnheter. </p><p>Jag kommer till största delen köra mina 112:or som pistskidor faktiskt, även i småanläggningar med låg fallhöjd. Jag känner inget behov att äga en ytterligare skida för pistbruk faktiskt, den täcker alla mina behov. </p><p></p><p>Jag har dock bara kört drygt en halv dag på den. Ska bli kul att höra vad folk säger om dem när de fått dem monterade och kommit ut i backarna med dem - eller testat dem på skidtestet i Tandådalen nu i november.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 818529, member: 32948"] Angående skidtester: DPS planerar att delta i Tandådalens skidtest. Vi hoppas även på att kunna ha lite demolagg i Åre. Ett par testskidor finns även att hämta upp i Luleå. (Kommer finnas i gränsen en del) snej: (föregående sida) nej, både tull och moms på det sätt blir det inte. Jag har beställt en 2-3 par som jag pröjsat fullpris för genom åren. Har alltid åkt på tull, och det brukar bli 800-1000kr ungefär. (Pure) Ang pistprestandan - så är hela syftet med wailer 112RP att införa grym pistprestanda till en ganska fet puderskida. (RP står för Resort Pow - tanken är alltså puder på morgonen och carva skiten ur pisten på eftermiddagen - med samma skida) Jag är förmodligen den enda här som kört den förra vintern. Ska försöka mig på en så objektiv bedömning av skidan som möjligt... Känslan av 112RP är mycket lotus 120, men ännu mer svängglad. (Lotus 120 är oerhört svängglad - tvärt emot vad många tror när de tittar på den) Rockerprofilen (tipen) andas mer lotus 138. Det är en oerhört kraftig, och något "stukad" tiprocker. Spann under foten, en relativt fast tail med lätt tailrocker. I puder är den oerhört svängvillig, reagerar kraftigt på minsta manöver. I pist levererar den helt otroligt - mer än många renodlade pistskidor jag testat. Pure-versionen och den 30% högre vridstyvheten kommer till sin rätt här. Jag (185cm/80kg) upplever den (190cm, Pure) som oerhört kvick. Väldigt solid och väldämpad skidkänsla, sväljer alla ojämnheter. Jag kommer till största delen köra mina 112:or som pistskidor faktiskt, även i småanläggningar med låg fallhöjd. Jag känner inget behov att äga en ytterligare skida för pistbruk faktiskt, den täcker alla mina behov. Jag har dock bara kört drygt en halv dag på den. Ska bli kul att höra vad folk säger om dem när de fått dem monterade och kommit ut i backarna med dem - eller testat dem på skidtestet i Tandådalen nu i november. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dps 112!
Tillbaka
Topp