Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dps 112!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pimpelgas" data-source="post: 859300" data-attributes="member: 75028"><p>Då har jag kört ett par helger med mina 112rp, som för övrigt är av årsmodell 11/12, så jag tänkte skriva några rader om vad jag tycker so far.</p><p>Effektiv längd på skidorna blir sjukt kort tack vare rockern. Mina 190 känns som 140-150 cm på sin höjd. För att det skall funka bra måste man verkligen står rätt på skidorna med vikten centrerad och aldrig tappa tryck på plösen, vilket tar några åk att vänja sig vid. När man gjort det funkar dom riktigt riktigt bra i pisten så länge underlaget är hyfsat mjukt. Personligen tycker jag radien på skidorna (18m) känns helt perfekt. Det går att carva med rena skär även i svarta backar utan att farten blir för hög, och skidorna funkar lika bra i långsväng som kortsväng.</p><p>På hårdare underlag (typ is) funkar skidorna inte lika bra för mig. Det är svårt att få in dom i sväng och när man tvingar in dom börjar dom lätt att studsa okontrollerat på isen. Det blir till att köra sladdsvängar om det är isigt.</p><p>Hur funkar dom i pudret då? </p><p>Tyvärr lite av en besvikelse. När det är lite djupare snödjup, mer än 50 cm så att hela skidan är under snön, så bromsar den stora tiprockern nåt fruktansvärt. Det blir liksom tvärstopp. </p><p>Vid mindre snödjup och uppkörd offpist funkar dom bra, suveränt enkla att kasta runt mellan träden. Återigen stör jag mig dock en aning på att dom känns sjukt korta. </p><p></p><p>En del av dom sakerna jag inte gillar kan ju vara en vanesak. Skall ge dom en vecka till, men som det ser ut nu stannar sir francis bacon i min one ski quiver. Håll utkik på blocket om ett par veckor om du vill fynda.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pimpelgas, post: 859300, member: 75028"] Då har jag kört ett par helger med mina 112rp, som för övrigt är av årsmodell 11/12, så jag tänkte skriva några rader om vad jag tycker so far. Effektiv längd på skidorna blir sjukt kort tack vare rockern. Mina 190 känns som 140-150 cm på sin höjd. För att det skall funka bra måste man verkligen står rätt på skidorna med vikten centrerad och aldrig tappa tryck på plösen, vilket tar några åk att vänja sig vid. När man gjort det funkar dom riktigt riktigt bra i pisten så länge underlaget är hyfsat mjukt. Personligen tycker jag radien på skidorna (18m) känns helt perfekt. Det går att carva med rena skär även i svarta backar utan att farten blir för hög, och skidorna funkar lika bra i långsväng som kortsväng. På hårdare underlag (typ is) funkar skidorna inte lika bra för mig. Det är svårt att få in dom i sväng och när man tvingar in dom börjar dom lätt att studsa okontrollerat på isen. Det blir till att köra sladdsvängar om det är isigt. Hur funkar dom i pudret då? Tyvärr lite av en besvikelse. När det är lite djupare snödjup, mer än 50 cm så att hela skidan är under snön, så bromsar den stora tiprockern nåt fruktansvärt. Det blir liksom tvärstopp. Vid mindre snödjup och uppkörd offpist funkar dom bra, suveränt enkla att kasta runt mellan träden. Återigen stör jag mig dock en aning på att dom känns sjukt korta. En del av dom sakerna jag inte gillar kan ju vara en vanesak. Skall ge dom en vecka till, men som det ser ut nu stannar sir francis bacon i min one ski quiver. Håll utkik på blocket om ett par veckor om du vill fynda. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dps 112!
Tillbaka
Topp