Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dps 112!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 864790" data-attributes="member: 46762"><p>Ett par 112'or är ungefär som ett par Hendryx, bara lite nedrelaxade i hyperperformance-kvoten. Vilket är ganska skönt.</p><p></p><p>Slipar man upp dem ordentligt och sköter kanterna har man ett par monster under fötterna om man vill köra pist, och det kan vara rejält slätt och hårt utan att det släpper. Precis som med Hendryx belönas teknik... och lite styrka.</p><p></p><p>Ang. vibrationer i brättet är det smått oundvikligt. Det är ganska stor del av brättet som svävar fritt 10-15cm ovanför backen och pressas skidan i åkning är det klart att det dallrar lite, men detta är ingenting som påverkar åkningen. Du tappar inte kantgrepp p.g.a. det, de är som sagt väldigt lätta.</p><p></p><p>Det som togs upp angående bromsande känsla i puder skall jag försöka förklara... Jag har nog själv upplevt det litegranna. Grejen är att det är ju rejält mjuka och feta brätten som gärna flexar lite. Böjer du ned skidan, tänk kantning i pudret, får du sjukt mycket yta som jobbar mot åkriktningen. Man får justera tekniken lite men så länge som man har belagen mer horisontella än vertikala är det inga som helst problem! Lösningen på problemet borde åtgärdas med Spoon 150!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 864790, member: 46762"] Ett par 112'or är ungefär som ett par Hendryx, bara lite nedrelaxade i hyperperformance-kvoten. Vilket är ganska skönt. Slipar man upp dem ordentligt och sköter kanterna har man ett par monster under fötterna om man vill köra pist, och det kan vara rejält slätt och hårt utan att det släpper. Precis som med Hendryx belönas teknik... och lite styrka. Ang. vibrationer i brättet är det smått oundvikligt. Det är ganska stor del av brättet som svävar fritt 10-15cm ovanför backen och pressas skidan i åkning är det klart att det dallrar lite, men detta är ingenting som påverkar åkningen. Du tappar inte kantgrepp p.g.a. det, de är som sagt väldigt lätta. Det som togs upp angående bromsande känsla i puder skall jag försöka förklara... Jag har nog själv upplevt det litegranna. Grejen är att det är ju rejält mjuka och feta brätten som gärna flexar lite. Böjer du ned skidan, tänk kantning i pudret, får du sjukt mycket yta som jobbar mot åkriktningen. Man får justera tekniken lite men så länge som man har belagen mer horisontella än vertikala är det inga som helst problem! Lösningen på problemet borde åtgärdas med Spoon 150! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dps 112!
Tillbaka
Topp