Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dps 112!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="aelgen" data-source="post: 865184" data-attributes="member: 91621"><p>Efter en halv säsong och ordentlig ökning i muskelmassa i benen kan jag bara konstatera att Wailer 112 regerar i pisten, Såväll uppkört som isigt. I början tyckte jag den var bra men att den tappade greppet ibland osv. Men numera så håller jag koll på kanterna oftare och trycker till mer ordentligt och då jävlar! Fladdret som ni snackat om är inget större problem, kan bli lite små irriterande i kortsväng/sladdsväng men när man ligger på rena ordentliga skär så tänker man inte på det då euforin är fullständig =)</p><p></p><p>Den bromsande effekten i puder har även jag känt av litegrann när det vart riktigt djupt men det är inget som får mig att ifrågasätta hur bra skidan är. Man får bara lära sig hur den agerar och kompensera för det. Offpistskidor och pistskidor är mycket olika varandra och för att göra en skida som är ett bra mellanting måste man kompromissa en hel del. Just att den går kanon i pisten och riktigt bra i pudret (men ändå inte perfekt) gör ju att benämningen RP - Resort Pow är klockren för det är just det den här skidan är till för. "Vanliga" åkare som kör puder men inte har fördelen att släppas med helikopter på världens mest puderrika orter.</p><p></p><p>Så vill man ha en allround skida som verkligen är allround så är den skida klockren. Men det är min egen högst subjektiva bedömning =)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="aelgen, post: 865184, member: 91621"] Efter en halv säsong och ordentlig ökning i muskelmassa i benen kan jag bara konstatera att Wailer 112 regerar i pisten, Såväll uppkört som isigt. I början tyckte jag den var bra men att den tappade greppet ibland osv. Men numera så håller jag koll på kanterna oftare och trycker till mer ordentligt och då jävlar! Fladdret som ni snackat om är inget större problem, kan bli lite små irriterande i kortsväng/sladdsväng men när man ligger på rena ordentliga skär så tänker man inte på det då euforin är fullständig =) Den bromsande effekten i puder har även jag känt av litegrann när det vart riktigt djupt men det är inget som får mig att ifrågasätta hur bra skidan är. Man får bara lära sig hur den agerar och kompensera för det. Offpistskidor och pistskidor är mycket olika varandra och för att göra en skida som är ett bra mellanting måste man kompromissa en hel del. Just att den går kanon i pisten och riktigt bra i pudret (men ändå inte perfekt) gör ju att benämningen RP - Resort Pow är klockren för det är just det den här skidan är till för. "Vanliga" åkare som kör puder men inte har fördelen att släppas med helikopter på världens mest puderrika orter. Så vill man ha en allround skida som verkligen är allround så är den skida klockren. Men det är min egen högst subjektiva bedömning =) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dps 112!
Tillbaka
Topp