Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dps 112rp eller Dps 112 RPC
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="johanb" data-source="post: 1071657" data-attributes="member: 12749"><p>Vet inte om jag är kvalificerad att svara jämförande eftersom jag inte åkt på RPC själv. Däremot så har jag åkt med mina RP i nu fjärde säsongen (både som telis med NTN och alpinskida med dynafitbindingar). Och jag har en kompis som åker på RPC.</p><p></p><p>Kan lugnt säga att RP/RP2 är en riktigt allroundskida som funkar över hela berget både pist och offpist, små som stora svängar i hög fart, puder som bristande skare samt är underbar för carving i hårda pister till och med på telisar. Den glänser som ovan sagt i djup snö och skog men funkar över förväntan bra allround. Enda stället där jag tycker att de är jobbiga/dåliga är återfrusen uppåkt snö där en tyngre och mer väldämpad skida hade varit bättre.</p><p></p><p>Min kompis som åker på RPC har litet längre svängradie i tajt skog men annars inga direkta nackdelar mot mina RP. En nackdel med RPn är att det kan bli lite kort att jobba på bakdelen av skidan med telisar eftersom den är så rockad. Där är nog RP2 och RPC bättre som har litet mer moderat rocker i bakändan av skidan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="johanb, post: 1071657, member: 12749"] Vet inte om jag är kvalificerad att svara jämförande eftersom jag inte åkt på RPC själv. Däremot så har jag åkt med mina RP i nu fjärde säsongen (både som telis med NTN och alpinskida med dynafitbindingar). Och jag har en kompis som åker på RPC. Kan lugnt säga att RP/RP2 är en riktigt allroundskida som funkar över hela berget både pist och offpist, små som stora svängar i hög fart, puder som bristande skare samt är underbar för carving i hårda pister till och med på telisar. Den glänser som ovan sagt i djup snö och skog men funkar över förväntan bra allround. Enda stället där jag tycker att de är jobbiga/dåliga är återfrusen uppåkt snö där en tyngre och mer väldämpad skida hade varit bättre. Min kompis som åker på RPC har litet längre svängradie i tajt skog men annars inga direkta nackdelar mot mina RP. En nackdel med RPn är att det kan bli lite kort att jobba på bakdelen av skidan med telisar eftersom den är så rockad. Där är nog RP2 och RPC bättre som har litet mer moderat rocker i bakändan av skidan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dps 112rp eller Dps 112 RPC
Tillbaka
Topp