Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
DPS Wailer 99
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 920374" data-attributes="member: 32948"><p>Inga exakta siffror på vikten ännu, men det pratas om ca 3kg/paret för 184cm pure. Vi håller på att väga dem, jag postar vikter så snart jag får reda på mer exakta siffror. </p><p></p><p>Wailer 99 kommer troligtvis vara med på skidtestet i Åre, i 184cm. Både pure/hybrid.</p><p>(192cm kommer nästa säsong)</p><p></p><p>Idémässigt lånar den en hel del från Wailer 112RP, men det är INTE en smalare W112RP. Skidans flexprofil är helt omgjord, radien är större än W112RP, tailen är styvare, något längre kantlängd. </p><p>Personligen tror jag att det är den ultimata one-quiver-skidan för skandinavien. (W112RP kommer dock ha bättre puderegenskaper, och kanske vara ett bättre val om man åker mer i alperna) </p><p>Wailer 99 är inte en uppbiffad pistskida, utan verkligen byggd för att shredda hela berget. Med en tech-bindning (dynafit, plum) kommer den (pure) bli helt otroligt lätt, definitivt mitt förstahandsval för en superlätt topptursskida för skandinavien/alperna som fortfarande går att shredda på. </p><p></p><p>Coupon code har jag ingen, finns inga aktiva sådana nu tror jag. Billigast blir som vanligt att beställa via en återförsäljare. (Hemsidan erbjuder ungefär samma pris med tull och moms inräknat). De beräknas skickas i början av dec. Det kan ta 1-2 veckor att få grejjorna. Antalet Wailer 99 är lite begränsat i år, då det är en nästaårs-skida som vi tidigarelagt.</p><p></p><p>All info finns i filmen:</p><p>[MEDIA=vimeo]31795543[/MEDIA]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 920374, member: 32948"] Inga exakta siffror på vikten ännu, men det pratas om ca 3kg/paret för 184cm pure. Vi håller på att väga dem, jag postar vikter så snart jag får reda på mer exakta siffror. Wailer 99 kommer troligtvis vara med på skidtestet i Åre, i 184cm. Både pure/hybrid. (192cm kommer nästa säsong) Idémässigt lånar den en hel del från Wailer 112RP, men det är INTE en smalare W112RP. Skidans flexprofil är helt omgjord, radien är större än W112RP, tailen är styvare, något längre kantlängd. Personligen tror jag att det är den ultimata one-quiver-skidan för skandinavien. (W112RP kommer dock ha bättre puderegenskaper, och kanske vara ett bättre val om man åker mer i alperna) Wailer 99 är inte en uppbiffad pistskida, utan verkligen byggd för att shredda hela berget. Med en tech-bindning (dynafit, plum) kommer den (pure) bli helt otroligt lätt, definitivt mitt förstahandsval för en superlätt topptursskida för skandinavien/alperna som fortfarande går att shredda på. Coupon code har jag ingen, finns inga aktiva sådana nu tror jag. Billigast blir som vanligt att beställa via en återförsäljare. (Hemsidan erbjuder ungefär samma pris med tull och moms inräknat). De beräknas skickas i början av dec. Det kan ta 1-2 veckor att få grejjorna. Antalet Wailer 99 är lite begränsat i år, då det är en nästaårs-skida som vi tidigarelagt. All info finns i filmen: [MEDIA=vimeo]31795543[/MEDIA] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
DPS Wailer 99
Tillbaka
Topp