Dr.Zipe mistress level 3+sweet tropper halfcut

Ski-For-Life

Ny medlem
Tja jag funderar på och köpa Dr.Zipe mistress level 3+sweet tropper halfcut
ngn som vet om dessa matchat bra så man slipper turistglippan elr ska jag skippa den hjälmen och köpa giro nine.9 mx iställer (funkar denna?)
ngn som har erfarenhet av ngn av dessa grejer?
glad för all information och om ni vet ngn billig sida som jag kan få grejerna förre jul
till alla som tycker såna här trådar är idiotiska ledsen men har inte möjlighet och prova hjälmarna säljs inte i borås:(

Inte meningen att trakasera dig men sök på google först innan du skriver ett sådant inlägg i forumet.

Om du frågar mig så skulle jag ta giro nine eller någon av smiths hjälmar, men har du inte så mycket pengar så kan du alltid ta nån billig TechnoPro hjälm som kostar ca 300 kr.
Finns billigare hjälmar och goggles som säljs i england och frankrike. Wed´ze är märket tror jag.

vet inte men brukar ju inte direkt stå denna hjälm/goggle funkar med dessa hjälmar/goggels:P
men tack för hjälpen ändå:D
letar efter ngn hjälm runt 1500

Dr Zipe fungerar alldels utmärkt tillsammans med Sweet tropper halfcut. Ingen som helst turistglippa för mig iafl.

Hjälmen kan du hitta på Skistore och du bör ju kunna få hem den innan jul om du beställer snarast möjligt.
Dr Zipe finns väl på de flesta välsorterade Intersport och Stadium butiker om jag inte minns helt fel.

SimonH sa:
Dr Zipe fungerar alldels utmärkt tillsammans med Sweet tropper halfcut. Ingen som helst turistglippa för mig iafl.
.
tack simon hjälpte mig jätte mkt:D
ngn som vet ngn mer butik för 1600+frakt ja funkar itne med min budget om jag ska ha lite pengar när jag sticker till åre över ny år

Ski-For-Life sa:
SimonH sa:
.
tack simon hjälpte mig jätte mkt:D
ngn som vet ngn mer butik för 1600+frakt ja funkar itne med min budget om jag ska ha lite pengar när jag sticker till åre över ny år
som sagt, funkar fint! Jon Larsson kör ju på dom grejerna och han kan ju sin sak...

kolla prisjakt.se brukar va bra :)

Kommer också från borås. Åk till skistores markbutik i gbg för hjälmen (Kastellgatan 12, vi Linné ungefär) gogglar som passar till är Smith Fuse eller Spy Soldier dessa köper du antingen på skistore eller knallar in hos Tord på filuftsfabriken i borås (allégatan).

Många har haft problem med Dr. Zipe...

Ski-For-Life sa:
förresten på skistore
http://www.skistore.se/catalog/product_info.php?cPath=90_33&products_id=1112
så står det säregenskaper fit pads är det typ små kuddar som jag lägger in om hjälmen är för stor elr?
mitt huvud är ca 56-57cm omkrets och minimum för hjälmen är M/L är 56-59 kan det funka med mitt lilla huvud?
Köpte i år en Trooper FF, har ca 57 runt knölen och den sitter som gjutet. Fit padsen är precis det du tror, små kuddar som du kan lägga in om de finns hålrum etc för att förbättra passformen osv.

vad tror ni då är det värt liksom passar den kasst så är det ju 1600 som ja det svider....
elr är det ganska säkert att den funkar med tanke på fit padsen?

Alla hjälmar har ju olika passform så det är svårt att svara på. Mitt bästa tips är att knata in både på skistore och Friluftsfabriken och testa några olika märken/modeller. FF har inte sweet dock, men det har ju skistore. Är själv i borås för tillfället och ska till skistore i veckan om du inte orkar åka tåg.

ja har tänkt så nu iallafall att den antagligen formar sig lite efter mitt huvud+har fit pads
så har beställt nu från skistore
tack så jätte mkt för hjälpen allihopa:D

Ifall det inte passar tycker jag du ska banga Dr zipe istället för sweet å köpa typ Sweet och dragon passar grymt ihop :)

Tillbaka
Topp