Drake + Burton Clash = Trubbel

CopyRat

Ny medlem
Hej!

Andra året med bräda och jag har köpt en Burton Clash 162 med Drake GT Large Bindningar. Båda 04:or. Nu är det så att när jag kom hem och skulle skruva ihop dem så passar det inte riktigt.

Det ser ju ut som de ska sitta med 4 skruvar men det är lite för brett mellan hålen för att det ska gå.. Det går att sätta dem på andra hållet med 3 skruvar men kan det verkligen räcka?

Min flickvän köpte lika dana fast medium till sin Sims Noa Salasnek bräda och det verkar vara samma problem där fast då funkar det bara med 2 skruvar. Skumt va?

Jag köpte prylarna i Stockholm och bor själv i Skellefteå så det är lite långt att gå till affären och be om hjälp.

Vad kan jag göra?.

burton brädor har sina 3 hål och det ska bara vara 3 skruvar i varje bindning där!
när det gäller sims så ska det vara 4 skruvar det borde passa för sims har ju dom vanliga hållen annars kanske hon har fått fel plattor eller nått!

burton har sin 3D teknik.
Det víll säga att dom har bara 3 hål i sina plattor.

till årets uninc har dom bara 2 men det är en annan historia.

Men iaf är så finns det att köpa nya plattor med 3hål.
Fanns förut på junkyard.se men annars kan du nog bara ringa till närmsta snowboardbutik eller dyligt och be dom ta in nya plattor till dig.

Som pontus säger så ska det inte vara några problem med simsbrädan....

Men hoppas att du hittar nya plattor och att din flickvän lyckas med sin bräda också.

Tjena Tack för snabba svaren... När du säger det hittar jag ju hur det skulle va på clashen.. inte så lätt med den fösta brädan i livet. =)

Därimot så passar de inte på simsbrädan men jag får väl beställa mindre plattor så löser det sig nog..

Förresten när jag har er på tråden.. Några tips på dojjor i 1000 kronors klassen... jag kolla på Burton Frestyle och Moto idag (bra pris på dem), Kan det funka i min Drake bindning. Jag vet att det har varit uppe mycke i forumet men jag är endå inte säker..

Merry winter,
and a
happy new board!

gå till närmsta sportbutik och kolla på fjollårest salomon skor dom brukar ligga runt en tusing och är grymt sköna

ha en bra dag och vinter!

Tillbaka
Topp