Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Drift Boards (snöskor/skidor med hudar)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sebmacahan" data-source="post: 1308333" data-attributes="member: 189640"><p>Två saker. Har man en direktionell bräda med mkt nos som jag har oftast så går den knappt att ha på bredden på grund av dålig balans. Alltså, vi pratar om skavsårsvarning på ena axeln: [MEDIA=instagram]C17NNhis2nz[/MEDIA]</p><p></p><p>Vertikalt så slår jag i den med hälarna när jag går brant oavsett längd. Vindfång ska vi inte prata om, det kan bli riktigt "kul" ibland. Det är lättare att splitta för kroppen när det är plant än att ha den på ryggen. Tycker iallafall jag. När det är för brant är inget kul om jag ska vara ärlig. Det är egentligen bara en fråga om hur mkt man sjunker ner beroende på underlag och vilket som är minst bökigt.</p><p></p><p>Har man såna snöskor som jag har (symbioz hyperflex) så kan man verkligen gå mkt snabbare än split om snön är hård. Men så fort det är pow så sjunker man som en sten. Det gjorde jag iofs med min 159 långa split också. men lättare att komma framåt än med snöskorna.</p><p></p><p>Det jag vill ha driftskidor/approachskis till framförallt är om jag ska gå upp på ställen (med andra som gör själva skintracket) och snön är för mjuk för snöskor och där jag vill ha en annan bräda än min split. Alternativt köper jag en annan split och tar den istället för den jag har. Driftskis kostar ju nästan som en split utan hudar och hårdvara.</p><p></p><p>Har gått åtskilliga mil på snöskorna i vintras och det är makalöst vilken skillnad det är på snöskor och snöskor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sebmacahan, post: 1308333, member: 189640"] Två saker. Har man en direktionell bräda med mkt nos som jag har oftast så går den knappt att ha på bredden på grund av dålig balans. Alltså, vi pratar om skavsårsvarning på ena axeln: [MEDIA=instagram]C17NNhis2nz[/MEDIA] Vertikalt så slår jag i den med hälarna när jag går brant oavsett längd. Vindfång ska vi inte prata om, det kan bli riktigt "kul" ibland. Det är lättare att splitta för kroppen när det är plant än att ha den på ryggen. Tycker iallafall jag. När det är för brant är inget kul om jag ska vara ärlig. Det är egentligen bara en fråga om hur mkt man sjunker ner beroende på underlag och vilket som är minst bökigt. Har man såna snöskor som jag har (symbioz hyperflex) så kan man verkligen gå mkt snabbare än split om snön är hård. Men så fort det är pow så sjunker man som en sten. Det gjorde jag iofs med min 159 långa split också. men lättare att komma framåt än med snöskorna. Det jag vill ha driftskidor/approachskis till framförallt är om jag ska gå upp på ställen (med andra som gör själva skintracket) och snön är för mjuk för snöskor och där jag vill ha en annan bräda än min split. Alternativt köper jag en annan split och tar den istället för den jag har. Driftskis kostar ju nästan som en split utan hudar och hårdvara. Har gått åtskilliga mil på snöskorna i vintras och det är makalöst vilken skillnad det är på snöskor och snöskor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Drift Boards (snöskor/skidor med hudar)
Tillbaka
Topp