Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Driftar på bräda
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pinn" data-source="post: 144654" data-attributes="member: 44213"><p>..</p><p>..</p><p></p><p>hmmm..</p><p>..</p><p></p><p></p><p></p><p>att kunna påbörja rotationsenergin utan att vrida kroppen är en svår teknik... så när du skär ut rakt och mitt på hoppet/kicken så börjar du rotationen genom att vrida kroppen som vanligt... nu för tiden när alla driftar så utnyttjar man ju "bara" en tvingad rotationskraft som man får genom att man skär upp väldigt snett mot kicken.. när jag var ung och snowboarden låg i sin vagga (1989) så skar man inte upp på kickarna utan åkte rakt med förberedd rotationsenergi för att sedan vrida axlar och huvud (precis som nu) för att snurra.. visserligen var det ju nästan omöjligt att snurra mer än 720 men men.. det e en teknik i sig... hmm.. balett-snurrar-teknik ?? intressant namn..</p><p></p><p>hoppen såg ju exakt ut som de gör nu.. fast med mer tweak och stil... det enda vi inte gjorde var att drifta eller smöra halva kicken och fuska sig till 90 extra grader som många gör nu.</p><p></p><p></p><p>/pinn</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pinn, post: 144654, member: 44213"] .. .. hmmm.. .. att kunna påbörja rotationsenergin utan att vrida kroppen är en svår teknik... så när du skär ut rakt och mitt på hoppet/kicken så börjar du rotationen genom att vrida kroppen som vanligt... nu för tiden när alla driftar så utnyttjar man ju "bara" en tvingad rotationskraft som man får genom att man skär upp väldigt snett mot kicken.. när jag var ung och snowboarden låg i sin vagga (1989) så skar man inte upp på kickarna utan åkte rakt med förberedd rotationsenergi för att sedan vrida axlar och huvud (precis som nu) för att snurra.. visserligen var det ju nästan omöjligt att snurra mer än 720 men men.. det e en teknik i sig... hmm.. balett-snurrar-teknik ?? intressant namn.. hoppen såg ju exakt ut som de gör nu.. fast med mer tweak och stil... det enda vi inte gjorde var att drifta eller smöra halva kicken och fuska sig till 90 extra grader som många gör nu. /pinn [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Driftar på bräda
Tillbaka
Topp