drop-trough brädor låter?

sammewamme

Ny medlem
Har testat en kompis bräda som har drop-trough och den lät sketmycket! Är det något man kan bara olja eller låter det så hela tiden på drop-trough brädor? Skall köpa en dervish tänkte jag men sen kom på hur det var när jag testade min kompis bräda, (vill nämligen inte att brädan skall låta så) kan man bara olja så går ljudet bort eller är det så på drop-trough brädor?

vafan... har ju absolut ingenting med brädan att göra... antingen så har han hårda hjul, vilket bara är bra om du vill slajda, eller så kan det vara att ett kullager är trasigt... är rätt säker på att det är hjulen... sätter du samma hjul på vilken bräda som helst så låter det precis lika mycket.

haha.. min gamla bräda lät också mkt :) ungefär som när man öppnar en gammal dörr :P jag löste problemet genom att ta vanlig cykel-olja och spruta vid packningarna på trucken :) funkade fint fint .. bästa är nog om man plockar istär de och oljar allt ordentligt .. men de orkar man inte alltid :P

...
Anton-92 pratar antagligen om att det knakade i trucken...
OP: knakar/gnisslar det eller rasslar det, eller...? om du står stilla och böjer brädan fram o tebax som om du skulle svänga, låter den då?

Tillbaka
Topp