Du som kan mer än jag... (Inköp)

mathiaz

Ny medlem
Hej
Jag behöver hjälp av er som kan eran sak, håller på att köpa på mig ett komlett sett med bräda bindning och skor. Det e ju rea på en del saker... :o

Jag är 178cm och väger 75kg. Size 10 (43) på foten. Jag åker allround men kanske lite mer åt offpist hållet, och hoppar lite när tillfälle ges. Jag är inte super bra på att åka, men jag klarar mig utan problem och vågar satsa lite.

Har inhandlat ett par skor, burton Rouler (07:a) 1299kr

Bräda: Sneglar på en Burton Elite (07:a), har hittat en 155 till ett ok pris ca2500kr. Men med min okunighet så vet jag inte om den är för kort, osv??? Något bra tips på en bra bräda, jag vill inte ha någon skit. Inte för dyrt heller kanske... Öppen för förslag!

Bindning: INTE EN SUSNING...

Väldingt tacksam för svar, och ser fram emot lite snö snart...

//mathias

Ta en bindning som du tycker passar bra till booten.
Annars är Union, Technine och Flux bindningarna bara så mysiga!

Hade nog satsat på längre bräda. Flyter lite lättare i puder tycker jag. Skulle nog lägga på kanske 10cm i längd lite beroende på bräda förstås. Det blir väl lite jobbigare med trixandet med längre bräda men allt annat blir ju bättre.

Jag kör på LibTech TRS, några år gammal men skitbra till allt. Rolig och lekfull men stabil när man vill dra på. Bra bett är det är isigt och funkar fint offpist. Var rätt dyr vill jag minnas.

Burton gör bra bindningar, mina Custom är fortfarande i bruk efter åtta år men är lite väl mjuka. Finns säkert mycket annat som är bra oxå som Helmers förslag.

Snowgod sa:
Hade nog satsat på längre bräda. Flyter lite lättare i puder tycker jag. Skulle nog lägga på kanske 10cm i längd lite beroende på bräda förstås. Det blir väl lite jobbigare med trixandet med längre bräda men allt annat blir ju bättre.

Jag kör på LibTech TRS, några år gammal men skitbra till allt. Rolig och lekfull men stabil när man vill dra på. Bra bett är det är isigt och funkar fint offpist. Var rätt dyr vill jag minnas.

Burton gör bra bindningar, mina Custom är fortfarande i bruk efter åtta år men är lite väl mjuka. Finns säkert mycket annat som är bra oxå som Helmers förslag.
En 165 centimeters brada for en 178 centimeters kille som vill aka allround ar vall kanske lite att ta i?

Tycker jag inte alls med tanke på att han vill åka mest offpist och bara hoppar lite. Då är det ju gött med lite längd som jag skrev. Sen behöver man ju inte va såå noga på centimetern precis.

Jag har ett par riktigt sjyssta bindningar till ett bra pris till dig om du vill. Skriv i min gb om du är intresserad!

Tack för Tipsen! Överger Elite idén... för kort.
Var och sneglade på en Buton custom x 158 -08 i dag, och ett par Burton Cartel -09 till det. Spräcker min budget, men är det värt det???
Försökte hitta någon butik som säljer LibTech, men hade svårt att hitta?!? Verkar vara en bra och omtyckt bräda... skulle va intressant och jämföra lite priser.

Verkade bara vara en Distribution sida (Permafrost.se) som länkar vidare till tillverkaren, inga priser som jag är ute efter. (kan säkert maila, men borde ju finnas någon shop som säljer) Tack än då...

Custom X är en skitbräda... Enligt mig... Och många andra.

Om du ska ha burton, kolla in vanliga Custom !

Jag åker själv på en Lib-tech TRS och tycker den är sjukt rolig och bra att åka på, dock ej offpist men de nyare v. med BTX ska vara bättre.

Om du inte hoppar överdrivet mycket, kolla in Lib-Tech RICE med BTX. Den skulle jag personligen "chans" köpt utan att ha åkt på.

Vill du ha billig bra bräda? skicka PM. Custom/Pride finns på min annons.

burtons bindningar suger hårt. strapsen går sönder hela tiden så köp inte burton bindningar, jag har raiden och dom är bra. angående längt så är inte 155 för kort men i snitt ska brädan gå till hakan så jag skulle gissa på att du ska ha 160cm men 155cm är ändå inte för kort, jag är 186cm lång och min är 158cm och den tycker jag är skitrolig att åka på.

hej mathiaz

har alltid kört på burton custom bindning och tänker fortsätta med det. Helt suverän. Brädan du ska kolla på heter Burton Custom ICS..
ICS systemet menar ju folk ska bli det nya nu framöver och efter att ha sett demon på burtons web http://www.burton.com/Tech/Default.aspx missa inte kolla in videon om systemet, kan det bli enklare eller bättre? Tvivlar..

brädan och bindiing finns på lite olika ställen¨
https://www.boardstore.se/item/id/38604/category/111/brand/14/
https://www.boardstore.se/items/category/107/brand/14/ bindning

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp