Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Dubbelflippar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="androj" data-source="post: 176202" data-attributes="member: 32995"><p>Dubbelflippar eller inte - Det är en riktigt svår fråga...på nåt sätt måste sportens utveckling gå framåt, annars kommer den dö ut. Denna utveckling behöver ju självklart inte ske med dubbelvolter, precis som du nämner så har inte det hänt i brädåkningen. </p><p></p><p>Om man kollar på nån hyffsat gammal film (Typ Flying Circus) så ser man redan då många som kör dubbelvolter som tex. Riskyflip. Sen har det gått tillbaka några år och ju tydligt på väg tillbaka. </p><p></p><p>Jag tycker det är en rätt bra utveckling så länge det ser bra och "newschool" ut, som Jons kangaroo flip. Samtidigt vill jag se ännu mer stilinriktade tävlingar där man skulle kunna vinna med en sjukt clean 540 eller något sånt. Så jag är väldigt kluven i den frågan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="androj, post: 176202, member: 32995"] Dubbelflippar eller inte - Det är en riktigt svår fråga...på nåt sätt måste sportens utveckling gå framåt, annars kommer den dö ut. Denna utveckling behöver ju självklart inte ske med dubbelvolter, precis som du nämner så har inte det hänt i brädåkningen. Om man kollar på nån hyffsat gammal film (Typ Flying Circus) så ser man redan då många som kör dubbelvolter som tex. Riskyflip. Sen har det gått tillbaka några år och ju tydligt på väg tillbaka. Jag tycker det är en rätt bra utveckling så länge det ser bra och "newschool" ut, som Jons kangaroo flip. Samtidigt vill jag se ännu mer stilinriktade tävlingar där man skulle kunna vinna med en sjukt clean 540 eller något sånt. Så jag är väldigt kluven i den frågan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Dubbelflippar?
Tillbaka
Topp