Dubbla boosterstraps?

klassy

Aktiv medlem
Dubbla boosterstraps?
OT, men ändå inte för OT.

Funderar på att införskaffa mig ett par Booster Straps på mina Tecnica Zero G Tour Pro (lite väl långt namn?(OT)). Frågan är om det gör stor skillnad? Den befintliga strappen känns ju ändå ganska gedigen jämfört med andra pjäxor jag åkt.

LawndartGustav

Aktiv medlem
Dubbla boosterstraps?
Jag har också Zero g Tour pro och pjäxorna har ett bra progressivt flex, hos mig åker de upp hela tiden tyvärr, den befintliga strappen alltså. men visst kan man ha en annan strap istället, booster har ju många på innerskon för bättre kontakt och mindre glapp.
Personligen tycker jag de är tunga och inte hjälper mig jäfört med andra straps, finns även andra alternativ som är mkt lättare om det ändå handlar om väldigt lätta pjäxor som zero g tour pro.

Skidsuge-Erik

Ny medlem
Dubbla boosterstraps?
klassy sa:

Funderar på att införskaffa mig ett par Booster Straps på mina Tecnica Zero G Tour Pro (lite väl långt namn?(OT)). Frågan är om det gör stor skillnad? Den befintliga strappen känns ju ändå ganska gedigen jämfört med andra pjäxor jag åkt.
Jag tyckte att det gjorde stor skillnad och att jag höjde mig nån bit när jag skaffade mina expert boosterstraps. 80% av wc åkarna har Boosterstraps och jag tror inte att det är sponsring. Får snarare känslan av att boosteren kanske bör döljas så att huvudsponsorns egna straps ska verka tillräckliga.

I mina relativt mjuka fischer vacuum 130 så använder jag den vanliga kardborreremmen för att spänna runt pjäxan medans boostern fokuserar på plösen. Kanske killen i videon tänker nått liknande.
Eller så har han två mjukare boosterstrapps, kanske den med två eller tre remmar) för att få ett jämnt men ändå starkt tryck. Har två så kanske provar nån dag.

havreboll

Aktiv medlem
Dubbla boosterstraps?
klassy sa:

Kan du dra åt den du har så att det sitter och du inte får ont i smalbenet så kanske du kan hoppa boostern. För mig funkar inte det ens en dag utan. Är lite en vanesak också och vikt adderar det absolut.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp