Duger min bräda?

• Trådstartare Trådstartare karo88
  • Start datum Start datum
K

karo88

Guest
Duger min bräda?
Hallå! Jag har åkt snowboard i fyra år, och har nu den här säsongen som kommer tänkt att sätta lite trick. Köpte en bräda förra året, av märket extrem, modellen E-line 140, men jag undrar om den brädan "passar" att använda om man ska hoppa i stora hopp och dyl?

Duger min bräda?
Den funkar jättebra.
Det finns självklart brädor som är bättre men det som behövs för att bli duktig är mycket tid i backen.
Lägg pengar på några extra dar i backen istället för ny bräda.
Tyvärr är brädåkare ofta bortskämda prylbögar som har det bästa av allt men ändå inte kan sätta en 360.
Låt dig inte påverkas av dessa.
Visst din e-line är inte det mest respektingivande i liftkön men det är ändå ingen som bryr sig om det.

Duger min bräda?
Klart som fan att den gör!

Som Andreas säger kanske den inte är det hetaste som finns men det är mer respektingivande när nån som inte har värsta bling-bling grejerna kör på ordentligt!

Jag håller med Andreas helt och hållet, satsa på åkdagar istället för bling-bling

Duger min bräda?
ahh för fan! jag har lika dan själv. funkar fint!
nästa år köper jag dock nåt lite mer exklusivt.
köp feta kläder om du vill va fräck i liftkön, ska va så bagy som möjligt!

peace

Duger min bräda?
Bara du själv som kan svara på om den duger eller inte. Det beror på din åkstil och "talang" ut å prova med dig!

//Swedda
Snowboardsverige.se

Duger min bräda?
man är inte bortskämd prylbög bara för att man prioriterar. jag vill inte köpa fiveseasonsskit på intersport när det finns 686 jackor som är hur bra som hellst.. har visserligen inte haft föräldrar som köpt saker till mig men prylbög är jag. stolt dessutom. MEN, det är absolut inte prylarna som avgör hur grym man är. visst tänker många i liftkön "han måste vara bra, han har ju det senaste och coolaste" men när det väl gäller finns inget tuffare än en med e-line bräda som knäcker alla innefolk som inte kan åka riktigt ordentligt för deras byxor trillar ner. tyvärr är brädvärlden uppbygd kring hype och mode, och brum är en av dem som när som hellst kommer knäckas av en e-line åkare men fiveseasons kläder.. eh, vad jag ville sagt var, så länge karro88 trivs med sin bräda så är allt som det ska..

Duger min bräda?
Ni har så rätt, allihopa.

är det nån som har vart här uppe i arvidsjaur och åkt nått då?

Duger min bräda?
Jag tycker att det är skidåkarna som är bortskämda eftersom att dom måste ha TVÅ plankor, vi brädåkare nöjer oss med en ;D

Duger min bräda?
man kör med en bräda tills den är alldeles för liten eller om den knäcks ;).

Duger min bräda?
eller börjar ruttna innifrån, jag köpte ny bräda förra säsongen, när den gamla fortfarande var hel. då blev den världsliga rättvisemakten sur och gjorde så jag lyckades knäcka min nya bräda (nitro magnum, hata) och fick snällt återgå till min gamla.. som nu har börjat ruttna innifrån.. den är helt enkelt fortfarande sur över att jag köpte ny..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp