Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Duger mina gamla skidor? Vad gör måtten jämfört med nya?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GoranC" data-source="post: 1256912" data-attributes="member: 138899"><p>Det är väl inget problem att su är 195cm lång.</p><p>du skall oavsett inte köpa skidor baserad på hur lång du är.</p><p>95-100kg är heller ingen jättevIkt.</p><p>du kan fint ha 180cm +-5cm långa allmountainskidor med dubbla titanalllager.</p><p>jag själv är 192cm och har vägt ca 97kg.</p><p>mina favoritskivor är 175cm långa Laser AX.</p><p>jag har tidigare kört bla RTM84 182 cm. Men dom blev ganska tråkiga och sävligare i uppträdandet.</p><p>Så,du kan absolut köpa dig nya skidor, finns väldigt många bra skidor på rea nu.</p><p></p><p>och ja, du kommer märka en enorm skillnad. Förstår inte alla som lägger dyra pengar på skidresor och sedan åker runt på gamla antika dåliga skidor. Sedan gnäller dom på att det är isigt och högar i backen.</p><p>Ett par nya skidor råder bot på det mesta av de problemen, inte för att backen ändrar sig men moderna bra skidor är så mycket bättre på att hantera dom förhållandena.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GoranC, post: 1256912, member: 138899"] Det är väl inget problem att su är 195cm lång. du skall oavsett inte köpa skidor baserad på hur lång du är. 95-100kg är heller ingen jättevIkt. du kan fint ha 180cm +-5cm långa allmountainskidor med dubbla titanalllager. jag själv är 192cm och har vägt ca 97kg. mina favoritskivor är 175cm långa Laser AX. jag har tidigare kört bla RTM84 182 cm. Men dom blev ganska tråkiga och sävligare i uppträdandet. Så,du kan absolut köpa dig nya skidor, finns väldigt många bra skidor på rea nu. och ja, du kommer märka en enorm skillnad. Förstår inte alla som lägger dyra pengar på skidresor och sedan åker runt på gamla antika dåliga skidor. Sedan gnäller dom på att det är isigt och högar i backen. Ett par nya skidor råder bot på det mesta av de problemen, inte för att backen ändrar sig men moderna bra skidor är så mycket bättre på att hantera dom förhållandena. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Duger mina gamla skidor? Vad gör måtten jämfört med nya?
Tillbaka
Topp