Duke pt till 108 midja

ErikMarten

Ny medlem
Duke pt till 108 midja
Tjena! Har en snabb fråga för er som har använt duke pt 12/16, det står överallt att dom finns till 100 midja och 125, är någon av dom ens ett alternativ till en skida som är 108 i midja? Eller är det bara att skrota den idéen o gå för en shift? Har hört att kvalitén på duken är skapligt mkt bättre nämligen! :)

PetterElfsberg

Aktiv medlem
Duke pt till 108 midja
Tjena! Har en snabb fråga för er som har använt duke pt 12/16, det står överallt att dom finns till 100 midja och 125, är någon av dom ens ett alternativ till en skida som är 108 i midja? Eller är det bara att skrota den idéen o gå för en shift? Har hört att kvalitén på duken är skapligt mkt bättre nämligen! :)
Jag kör Duke PT 16 till mina skidor som är 111mm under foten. Det funkar toppen 👍

Always-Sunny

Aktiv medlem
Duke pt till 108 midja
Deras stopper-bredd är ganska exakt, alltså en 100 är verkligen 100. Men borde funka att böja ut en 100.
Angående kvalitet har både shift och Duke sina problem

zerode

Aktiv medlem
Duke pt till 108 midja
Jag har ett gäng 106mm skidor med PT bindningar, och på dem har jag 125 modellen, de skidorna under 100mm midja har jag 100 stopern på, så det kommer funka fint att ha 125 stopper på dina 108 skidor...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp