Dum fråga

arbo

Ny medlem
Dum fråga
Spammer nummer ett, jag, drar íväg en till dum fråga. Denna är nog värre än tidigare dumma frågor..

Background: Ska till Badgastein i morgon och har inga skidor.

Är ca 183 och väger 72 kg. Tar mig ner i alla pistade och den lilla offpist man haft möjlighet att prova har bara dragit upp smilbanden och inte gett mig några problem. Skidorna jag söker är ett par allround/allmountain som funkar både i pist och utanför. Har hittat ett par Scratch BC nya med bindning för en bra peng. Problemet är att de är 176 långa. Har förstått hittills att jag bör ha ett par längre, men kommer jag kunna köra på dessa och ändå få ut en del av åkningen?
Har letat länge, men inte hittat något nära för ok pengar. Allt va påkommet rätt snabbt så har itne hunnit få ihop någon förmögenhet så budgeten är begränsad. ca 3500 är väl max. Kan slänga mig in i bilen och åka ena 10 mil eller så. Kan dte va ett bra alternativ att hitta några i BG?

Huvudfråga: Är 176 för kort för mig?

Dum fråga
Det är dumt att lägga pengarna på de skidorna, jag kör under samma vikt och längd förutsättningar som du. Jag körde på karma förra året och de var på 185cm och det är nog i kortaste läget det, du får tänka på att twinen kortar ner längden. Det är inge kul att lägga pengar på något som man senare kommer ångra finns troligen bra alternativ där nere. Lycka till!

Dum fråga
Du kan ha hur kul som helst på ett par 176:or, men i förlängningen kommer det begränsa dig rätt mycket, i offpiståkningen speciellt. Rimligtvis bör du kunna hitta skidor i Badgastien också, men risken är att det är kanonfint första dagarna och du inte hittar någon bra deal och antingen köper "för dyrt" (huruvuda detta är ett problem kan diskuteras) eller köper en skida som inte är så genomtänkt.

Så, svårt val. Jag kan egentligen inte ge några direkta råd. En möjlig variant är är att köpa Scratchen nu och sedan leva på makaroner och smältvatten och kanske ha råd att komplettera med ett par längre lagg när det dyker upp en deal där nere.

HitMe

Tillbaka
Topp