Dumont skidan Vs Olsson skidan ?

skipower

Medlem
vilken skida tkr du är bäst av The Dumont Vs Jon Olsson pro model ?

och vem tkr ni är bäst av dom 2 ?? :)

Senast ändrad:
Skulle köra på dumonten, Den är lättare och är mjukare, mjuk i tail å nose, dock är den lite ostabilare i hög fart men i landningarna är den hur galet skön som helst.

Var kanske lite opartisk eftersom jag har dumonten själv =)

Men slutsatsen är att du kör på dumonten

Dumont skulle jag köra på, kör själv på J.O pro just nu :(

JAg tycker J.O är för stel helt enkelt.

Men jag säger som J-rockner

Pollynator har en poäng dära, men allt annat så är dumonten segrare, även i irl så vinner ju dumont ganska ofta, sen har ju dumonten också en nice design ;)

Peace.

J-rockner sa:
Skulle köra på dumonten, Den är lättare och är mjukare, mjuk i tail å nose, dock är den lite ostabilare i hög fart men i landningarna är den hur galet skön som helst.

Var kanske lite opartisk eftersom jag har dumonten själv =)

Men slutsatsen är att du kör på dumonten
hmm för det första är jo pro lättare än dumont. för det andra är inte dumontskidan inte så mjuk i tailen som du beskriver men visst har den pop. detta för att kunna ösa på i pipen med.

jag har the Dumont och den är fett bra, men jag kan inte ut se en vinnare av dom två för jag har inte testat Jon Olsson pro model skidan

J-rockner sa:
Jon Olsson-skidan är ju hur mjuk som helst?

Jag tycker inte du ska lita/lyssna på några 15 åriga killar på fr. Jag tycker att du i stället ska gå till en skidaffär och fråga någon som värkligen vet vad dom snackar om"1

Tillbaka
Topp