Bästa skidan för slush/vår skidåkning

TRodhe

Medlem
Hej,

Jag behöver hjälp med tips för "bästa" skidorna för slush/vår förhållanden. Åker idag på ett par Mantra M5 som känns som fjädrar i detta mjuka/slush förhållande och inte alls så trevliga/följsamma nu som dom är när det är hårdare förhållanden.

Vad hade ni rekommenderat?

Hej,

Jag behöver hjälp med tips för "bästa" skidorna för slush/vår förhållanden. Åker idag på ett par Mantra M5 som känns som fjädrar i detta mjuka/slush förhållande och inte alls så trevliga/följsamma nu som dom är när det är hårdare förhållanden.

Vad hade ni rekommenderat?
Hej, som medelålders med halvknackig fysik.
Knän o fötter som dålig 76-åring, rekommenderas allmountain modell soft.
Åker salomon rocker2 o bent chetler, funkar super 😎

En del gillar ju styvare skidor som (i bästa fall) bränner genom slaskhögarna men sådana har du ju.
De första bredare skidor jag hyrde på vårkanten var ett par tidiga Salomon QST (eller liknande föregångare) som flöt mycket bättre över/mellan slaskpucklarna än de styvare Rossignol Experience som jag annars hade som veckoskida.
Så kanske Salomon QST 98? Har dock ej testat just dem själv.

Har kört på qst 92 några säsonger och upplever dom som riktigt roliga i dom förhållanden du beskriver. Kanske har du möjlighet att prova ett par någonstans, även qst 98.

Åker på Bent 110 men kanske inget för dig om du vill ha ett par styvare.
Ranger 108, QST Blank? Skulle testa gå upp till 105-110 midja och skippa de två första timmarna på morgonen med frusen manchester =)

Jag kör Nordica santa Ana som bara surfar på slushen. Riktigt skoj. Så tänker att den manliga versionen enforcer sitter på samma skills!?

Tillbaka
Topp