Dunshort/byxor

Dunshort/byxor
Stellar Equipment, Peak. Jag skulle även rekommendera att du kolla med syntetisk isolering (typ Primaloft eller motsvarande). Jag drar oftan mina ovanpå skalbyxorna och då är bättre att shortsen tåler lite fuktighet.

Dunshort/byxor
Dom flesta stora märken har varianter, kolla hemsidor.
Tips från coachen: Woolpower i 200 eller 400 men då ska du vara FRUSEN.
Ett par shorts dun/syntet.
När det är griskallt i sittliften kör jag:
Merino kallingar
Merino 3/4 underställ
Lämplig skidstrumpa
Shorts
Wp 200 som jag viker upp under knät, då hamnar dom lagom till pjäxkanten
Skalbyxor
Rumpan har aldrig varit gladare 😃
+ Wp 200 dubblar som vanligt varmt underställ på den kalla promenaden.
Lycka till!

Dunshort/byxor
Dom här har jag också. Kvalitet/pris i bra förhållande. Dock slutar de vid knät, men jag har aldrig behövt längre

Dunshort/byxor
Kör också med Östersund down shorts, funkar mycket bra. Har inte heller känt behov av att de ska vara längre.

Dyrare modeller brukar ha dragkedjor längs sidorna som öppnas helt så de går att ta på sig utan att ta av pjäxorna eller ens skidorna.

Dunshort/byxor
Vi har liknade som dessa men med dragkedja på bägge sidor köpta på Decathlon
Jag har testat dem men iaf på herrmodellen fick inte min rumpa plats (tolkas positivt eller negativt efter humör) och de är mycket tunnare vilket kan vara på gott och ont.

Dunshort/byxor
Bara jag som tycker att utbudet av varma underdelar man har under skalkläder är mycket skralare än överdelar?

Jag fick leta länge innan jag hittade något bra.

Dunshort/byxor
Jag har ett par med syntetfyllning från Mammut som går under knät. Plus för gylf som underlättar när naturen kallar. Har ett par haglöfs som är snyggare men bara har blixtlås i sidan. Superkrångligt att göra ettan om man har dom under hängselbyxor.

Dunshort/byxor
Främsta fördelen med värmeshorts är att kunna ta och av dom enkelt.
Dvs utanpå andra byxor.
Och utan att ta av pjäxor
Skall dom bäras under är det mamelucker

Dunshort/byxor
Kört med dessa, tycker dom är kanon. Underställ+dessa+skalbyxa funkade kanon i ett iskallt Sälen över nyår, mellan -15-20 varje dag.

Dunshort/byxor
Har ett par gamla 3/4 byxor i fleece som sitter tajt, men för kallare temperaturer (under -15) köpte jag dessa i slutet av säsongen: Stoic

Det är budget och har inte hunnit testa dem, men jag tror det kommer bli varmt och gött.

Snödjup

Tillbaka
Topp